سال 2014 سال سلفی بود و سال 2015 سال گرفتن سلفی‌های هنری است که اکنون به مرحله خطرناکی رسیده است و مردم برای گرفتن یک عکس تقریباً خودشان را به کشتن می‌دهند.

سلامت نیوز: سال 2014 سال سلفی بود و سال 2015 سال گرفتن سلفی‌های هنری است که اکنون به مرحله خطرناکی رسیده است و مردم برای گرفتن یک عکس تقریباً خودشان را به کشتن می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز، «باشگاه خبرنگاران» با این مقدمه، نوشت: افزایش شمار قربانیان عکس سلفی که مردم با وب‌کم یا گوشی‌های موبایل از خود می‌گیرند، منجر به نصب علائم هشدار دهنده در مکان‌های خطرناک شد. در روسیه در سال جاری چندین نفر بخاطر گرفتن یک سلفی جان خود را از دست داده‌اند.

در خرداد، جوانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بود، قصد داشت در حالی که از پل مسکو آویزان شده از خودش عکس بگیرد که سقوط کرد و جان داد. یک پسر 17 ساله‌ هم در شهر وولوگدا وقتی می‌خواست بالای پشت‌بام برای اینستاگرامش عکس بگیرد، قبل از این‌که سقوط کند در حالی که روی پشت‌بام ژست گرفته بود، از خودش چندین عکس گرفت اما تلاش کرده بود عکس‌های بیشتر و بهتری بگیرد. در آمریکا هم به تازگی مردی که می‌خواست با هدف قرار دادن گردنش با تفنگ در مقابل دوربین، سلفی بگیرد، به خودش شلیک کرد و مرد.

تعداد کسانی که امسال به خاطر گرفتن سلفی کشته شده‌اند از تعداد آنهایی که بر اثر حمله کوسه کشته شده‌اند بیشتر است. دست‌کم 12 نفر تاکنون موقع عکاسی از خودشان مرده‌اند در حالی که کشته‌های ناشی از حمله کوسه در همین مدت فقط 8 نفر بوده است برای پیشگیری از این حوادث وزارت کشور روسیه پس از وقوع چندین مرگ و میر، کارزاری را برای هشدار در مورد خطر مرگ ناشی از سلفی گرفتن به راه انداخته است. دولت فرانسه هم در اقدامی مشابه، پوستری منتشر کرده است که از شهروندان می‌خواهد در نقاطی مثل جلوی قطار، اتومبیل یا ... از خودشان سلفی نگیرند.

بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در دانشگاه اوهایوی آمریکا منتشر شد، کسانی که سلفی‌های زیادی از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند درجه خودشیفتگی‌ و اختلالات روانی‌شان بالا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha