نظام الدین برزگری گفت: موازی کاری سازمان استاندارد و وزارت بهداشت به اتلاف سرمایه های کشور می انجامد که ادامه این روند آثار نامطلوبی به دنبال دارد.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: این موازی کاری بر خلاف اصلاح الگوی مصرف است و به همین دلیل نباید ادامه داشته باشد.

برزگری با اشاره به قانون رفع موازی‌کاری ادامه داد: با اجرای این قانون،‌ موازی‌کاری‌های بین این سازمان با وزارت بهداشت که منجر به صرف هزینه و وقت است از بین رفته و تمام امور استانداردسازی در سازمان استاندارد تجمیع می‌شود.

وی در خصوص برخی اقدامات سازمان استاندارد در سطح کشور بیان کرد: کنترل نازلهای سوخت در پمپهای بنزین، کنترل عیار طلا و درج کد بر روی آنها، کنترل وسایل توزین و سنجش، افزایش صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد و تدوین از جمله اقدامات مهم این سازمان در سطح کشور در سال گذشته بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد در تلاش است با ارائه راهکارهای نوین در بخش تدوین، اجرا و نظارت بر اجرای استانداردها گامهای موثری را در جهت تحقق اهداف اصلاح الگوی مصرف بردارد.  

سازمان استاندارد باید از پوسته سنتی و قدیمی خود خارج شود

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرد: باید از پوسته سنتی و قدیمی خارج شویم و با تفکرات جدید به سمت نوآوری و خلاقیت پیش برویم.

برزگری با اشاره به انتقادات اخیر نسبت به عملکرد سازمان استاندارد ادامه داد: ما از هرگونه انتقاد استقبال می‌کنیم، چرا که بروز انتقادات بیانگر اهمیت جایگاه این سازمان در بین دستگاههای دیگر است.

وی عنوان کرد: به دنبال این انتقادات تلاش می کنیم نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی و درصدد تشدید نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خود برآییم.

این مسئول از طرح جامع هماهنگ استاندارد، قانون رفع موانع تولید، اجرای مصوبه دولت در بحث حمایت از تولید و خوداظهاری به عنوان برنامه های مصوب نام برد و اضافه کرد: ارتقای کیفیت محصولات و خدمات از مهم‌ترین اهداف سازمان استاندارد است.

رئیس سازمان استاندارد خاطرنشان کرد: فعالیتهای موثر این سازمان نباید تنها معطوف به پایتخت و مراکز استانها باشد بلکه باید برای تمام مناطق با هر نوع پراکندگی در سراسر کشور صورت گیرد.

در اصلاح الگوی مصرف باید به استانداردها توجه ویژه ای داشته باشیم

برزگری در آخرین بخش سخنان خود نیز بیان کرد: اصلاح الگوی مصرف بدون توجه استانداردها ممکن نیست و در اصلاح این الگو باید به استانداردها توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی مسئولان موسسه استاندارد را ملزم به نوآوری و تفکر در انجام برنامه های خود در سال جاری کرد و ادامه داد: انتظارات جامعه و مردم در مقابل تنوع خدمات، بیشتر شده است که به همین منظور باید با ساختار جدید در برنامه های کاری خود علاوه بر تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف، نیاز جامعه را پاسخگو باشیم .

این مسئول یادآور شد: اصلاح الگوی مصرف با تدوین استانداردهای مورد نیاز محقق می شود و بخش تدوین استاندارد باید استانداردهایی را تدوین کند تا از مصرف بی رویه جلوگیری به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha