قائم مقام سازمان دانش آموزی کشوری از افزایش کیفیت خدمات بوفه های مدارس کشور خبر داد.

سلامت نیوز:قائم مقام سازمان دانش آموزی کشوری از افزایش کیفیت خدمات بوفه های مدارس کشور خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، داوود روستایی در این باره گفت: بوفه‌های مدارس بخشی از فرآیند تغذیه‌ای دانش آموزان را در طول روز به ویژه در اوقاتی که در مدرسه هستند بر عهده دارند، از این رو نوع خدمات و میزان کیفیت آن از اهم دغدغه‌های متولیان آموزش و پرورش بوده و هست به این منظور سازمان دانش آموزی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی که تحت حاکمیت وزارت آموزش و پرورش می‌باشد مسئولیت نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه‌های مدارس را براساس بخشنامه شماره 205274 مورخ 13 دی سال 1393 به عهده گرفت.


وی ادامه داد: شعار اصلی سازمان دانش آموزی برای مدیریت بوفه‌ها که برای تحقق آن از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد عبارت است از: «بوفه سالم دانش آموز سالم».


قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی افزود: در حال حاضر 20 هزار بوفه مدرسه مجوز فعالیت خود را از سازمان دانش آموزی دریافت نموده‌اند و مابقی مدارس یا تمایلی برای راه اندازی بوفه نداشته‌اند و یا از شرایط لازم برخوردار نبوده و لذا مجوزی برای آنان صادر نشده است.
وی خاطر نشان کرد: مدارسی که مجوز فعالیت بوفه دریافت نموده‌اند نیز باید به سرعت خود را به شرایط استاندارد نزدیک نمایند در غیر این صورت برای دوره‌های بعدی مجوز آنان هم لغو می‌گردد.


روستایی افزود: ما باید در مدارس به جایی برسیم که یا بوفه سالم و استاندارد داشته باشیم و یا بوفه نداشته باشیم چرا که خدمات بوفه‌ها به سلامتی دانش آموزان عزیز ایران اسلامی گره خورده و مدارس حق ندارند از کنار این موضوع مهم به سادگی عبور کنند.


وی در ادامه بیان داشت: سازمان دانش آموزی به تناسب موقعیت جغرافیایی و در قبال ارایه خدماتی همچون برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه متصدیان بوفه‌ها، چاپ و انتشار جزوات و کتب آموزشی، تولید روپوش بهداشتی متصدیان و برگزاری همایش‌های آموزشی و توجیهی، مبالغ اندکی را از بوفه‌ها دریافت می‌کند که صرفا نیز برای امور فوق الاشاره هزینه می‌گردد و این امر بسیار طبیعی است چرا که فعالیت بوفه یک فعالیت درآمد زاست و هزینه کردن برای آن از محل بودجه‌های دولتی صحیح و قانونی نیست از این رو از محل درآمد آن می‌توان برای استاندارد سازی مدیریتی و ارتقاء کیفیت آن هزینه کرد.


قائم مقام معاون وزیر ضمن قدردانی از زحمات مدیران مدارس که قوانین را در این حوزه رعایت می‌کنند گفت: اولیای دانش آموزان می‌توانند با نظارتی که بر بوفه‌های مدارس خواهند داشت مسئولین این سازمان را از نوع خدمات و کیفیت آن مطلع نمایند.


وی در پایان عناوین تعدادی از اقلام غیرمجاز را به این شرح اعلام نمود: انواع یخمک، آدامس‌های حاوی مواد قندی، انواع سوسیس و کالباس، انواع همبرگرهای بدون بسته بندی و فاقد مجوز بهداشتی، انواع سالاد الویه، پاستیل، نوشابه‌های گازدار، بستنی یخی، انواع لواشک و آلوچه فاقد شرایط بهداشتی و انواع اشترودل.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha