رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درخصوص نصب کاتالیست تاکسی های پایتخت گفت: قرار شد در مهلتی که شورا به شهرداری داده موضوع تعویض کاتالیست تاکسی ها ظرف مدت یکماه تعیین تکلیف شود.

سلامت نیوز: رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درخصوص نصب کاتالیست تاکسی های پایتخت گفت: قرار شد در مهلتی که شورا به شهرداری داده موضوع تعویض کاتالیست تاکسی ها ظرف مدت یکماه تعیین تکلیف شود.

به گزارش سلامت نیوز، اقبال شاکری در گفت و گو با پانا، با اشاره به طرح نصب کاتالیست بر تاکسی های تهران گفت: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مترو، جایگزینی و نصب کاتالیست دوده بر روی اتوبوس ها و تاکسی ها از جمله برنامه های مهمی است که ردیف اعتباری مشخصی در بودجه سال جاری شهرداری تهران به خود اختصاص داده اند.


رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران ادامه داد: مصوبه ای در شورای شهر تهران گذراندیم که عقب افتادگی بودجه سال 93 شهرداری تهران در بودجه 94 جبران شود و قرار شد طرح تعویض کاتالیست تاکسی ها نیز در بودجه سال جاری مد نظر قرار گیرد.


وی با بیان اینکه مجری طرح تعویض کاتالیست تاکسی ها شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: منتظر هستیم این طرح از سوی شهرداری ارائه شود تا بودجه اجرای آن به طور مشخص تخصیص داده شود و در نهایت اهدافی که در سال گذشته داشت جبران شود.


این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا طرح مذکور از اولویت خارج شده است، گفت: اینکه این طرح از اولویت خارج شده هنوز مشخص نیست اما قرار است شهرداری تهران موضوع طرح نصب کاتالیست تاکسی ها را ظرف مدت یکماه برای مواردی که در این طرح انجام نشده تعیین تکلیف کند که یک هفته از این مهلت گذشته و باید در این فرصت انجام شود.


این در حالی است که معصومه آباد عضو شورای شهر تهران در روز 26 مهرماه و در یکصد و نود و پنجمین جلسه شورای شهر تهران درباره طرح نصب کاتالیست تاکسی های پایتخت گفت: با توجه به کاهش 70 درصدی تولید آلاینده با نصب این کاتالیست‌ها پیش بینی می‌شد این امر با جدیت فراوان دنبال شود که در وهله اول از 17 هزار تاکسی فرسوده، بر روی 4000 دستگاه تاکسی نیز نصب شد؛ اما متاسفانه مطلع شدیم که این طرح از اولویت خارج شده است که امیدواریم با در پیش بودن آلودگی هوا و پدیده اینورژن این امر به قوت خود باقی بماند.

کاتالیست قطعه ایست که در مسیر خروج دود از اگزوز نصب می شود تا میزان آلایندگی خودرو را کاهش دهد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha