رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: افراد چاق به علت مصرف زیاد غذا و بیشتر بودن سلول‌های بدن بیش از دیگران مستعد ابتلا به بیماری نقرس هستند.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: نقرس یكی از بیماری‌های متابولیك است كه به علت مصرف زیاد گوشت و غذاهای پرپروتئین ایجاد می‌شود و ممكن است مشكلاتی را در مفاصل بدن ایجاد كند.
وی درباره تشخیص این عارضه افزود: در این عارضه فرد دچار درد مفاصل به خصوص درد شست پا می‌شود كه ابتدا به صورت درد و قرمزی خود را نشان می‌دهد و كم‌كم ملتهب می‌شود كه اگر درمان به موقع انجام نشود ممكن است دیگر اعضای بدن را نیز دچار آسیب كند.
خسرونیا تصریح كرد: این بیماری واگیر نیست و 50 تا 60 درصد ابتلا به آن زمینه ژنتیكی دارد و البته پرخوری هم در بروز این بیماری موثر است اما باید توجه داشت در این بیماری گاهی اوقات چربی‌های خون به ویژه تری‌گلیسرید بالا می‌رود.
وی به افراد چاق توصیه كرد برای جلوگیری از ابتلا به نقرس باید حركت و ورزش كافی داشته باشند و در كنار آنها به مصرف لبنیات، سبزی و میوه‌ روی آورند.
رئیس جامعه متخصصان داخلی با اشاره به خطرات این عارضه خاطرنشان كرد: رسوب اسید اوریك ممكن است در اعضای اصلی بدن مانند قلب، كلیه و مفاصل رسوب كند كه اگر درمان نشود ایجاد سنگ كلیه و صفرا خواهد كرد.
وی با اشاره به اینكه مصرف غذاهای آماده در ایجاد این بیماری نقش دارند گفت: مردم باید رژیم غذایی خود را تغییر دهند و از مصرف مواد غذایی كه چاقی را به دنبال دارند تا حد امكان اجتناب كنند و در عین حال با ورزش‌ و مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها خود را سالم نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha