عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وضعیت سازمان تأمین اجتماعی، وضعیت خوبی نیست و این بلاتكلیفی به سازمان، بیمه‌شدگان و منابع تأمین اجتماعی ضربه می‌زند.

هادی مقدسی در گفت‌وگو با فارس افزود: طرح ساماندهی ساختار دولت به صورت عمومی مطرح است ولی هنوز وارد جزئیات نشده است.
وی اظهار داشت: بحث بلاتكلیفی سازمان تأمین اجتماعی به وضعیت و ساختار دولت بر می‌گردد.
مقدسی تصریح كرد: بعد از مصوبه دولت مبنی بر تشكیل معاونت تأمین اجتماعی و رفاه و بعد از غیر قانونی اعلام شدن این مصوبه از طرف مجلس، در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی در بلاتكلیفی به سر می‌برد.
عضو كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأكید كرد: مجلس معتقد است كه سازمان تأمین اجتماعی باید زیر نظر وزارت رفاه برود.
وی بیان داشت: مجلس امیدوار است كه هرچه زودتر دولت با اجرایی كردن مصوبه مجلس، تأمین اجتماعی را به جایگاه اصلی خودش برگرداند تا این سازمان بتواند به تعهدات خود بهتر عمل كند.
عضو كمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یكی از تأمین كننده‌های اصلی و مهم منابع مالی وزارت رفاه محسوب می‌شود كه متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عدم مدیریت مناسب منابع مالی، نمی‌توانند نیازهای خود را تأمین كنند و خدمات مطلوب‌تری ارائه دهند.
مقدسی درباره ادغام وزارت رفاه با وزارتخانه‌های دیگر گفت: در صورت ادغام وزارت رفاه با هر وزارتی سازمان تأمین اجتماعی تحت نظر آن وزارتخانه می‌رود.
نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: در كنار ادغام وزارتخانه‌ها و كوچك سازی دولت و در راستای اجرا اصل 44 قانون اساسی، بسیاری از تشكیلات سازمان تأمین اجتماعی زیر نظر بخش خصوصی می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha