معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، نسبت به برخی اظهار نظرها و هشدار ها مبنی بر آلودگی لیوان های کاغذی یکبار مصرف، واکنش نشان داد.

سلامت نیوز:معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، نسبت به برخی اظهار نظرها و هشدار ها مبنی بر آلودگی لیوان های کاغذی یکبار مصرف، واکنش نشان داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سهیل اسکندری در رابطه  با ظروف پلاستیکی و کاغذی اظهار داشت: تمامی محصولات سلامت محور از جمله ظروف یکبار مصرف پلیمری و کاغذی،  در صورت داشتن پروانه بهداشتی ساخت و یا ورود معتبر و تحت نظارت مسئولین فنی  قابل عرضه و مصرف هستند.


وی اضافه کرد: سازمان غذا و دارو در خصوص مضرات ظروف کاغذی و یا عدم مصرف آنها هیچگونه اطلاعیه ای صادر نکرده است.
اسکندری با تشکیک در موارد مطرح شده  درباره سم و انگل زدائی  این ظروف  و نیز غیر علمی  دانستن این مطالب تاکید نمود: نشر اظهار نظرات تائید نشده آنهم به نام اصلی سلامت که همان  وزارت بهداشت میباشد نه تنها سودی ندارد بلکه  تشویش اذهان عمومی ، تضعیف جایگاه متولی گردیده و سلب اعتماد مردم را در پی دارد.


وی به مصرف کنندگان ظروف یکبار مصرف توصیه کرد: در هنگام خرید این قبیل ظروف اعم از پلیمری و کاغذی ضمن کسب اطمینان ازداشتن شماره پروانه های بهداشتی مواد غذایی داغ را در ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند و در صورت لزوم منتظر باشند تا دمای ماده غذایی، تا حد امکان کاهش یافته و سپس اقدام به سرو غذا و یا نوشیدنی نمایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha