دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 165576

غذای کپک زده را دور بریزیدمطالعات محققان نشان می دهد که مواد غذایی به محض تشکیل کوچکترین کپک، قابل استفاده نیستند و باید دور ریخته شوند.

غذای کپک زده را دور بریزید

سلامت نیوز: غذای کپک زده را دور بریزیدمطالعات محققان نشان می دهد که مواد غذایی به محض تشکیل کوچکترین کپک، قابل استفاده نیستند و باید دور ریخته شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،  برخی از افراد تصور می کنند که با جدا کردن بخش کپک زده غذا یا نان، بقیه آن سالم است و می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ساینس، بر اساس مطالعات محققان وزارت کشاورزی آمریکا، بخش کپک زده و سبز رنگ روی غذا یا نان، نشان می دهد که قارچ یا هاگ (بذر قارچ) در سراسر ماده غذایی ریشه دوانده است و ماده غذایی به طور کامل غیر قابل استفاده است.

در این گزارش آمده است که اکثر کپک ها بی ضرر هستند؛ ولی برخی از آنان بسیار خطرناکند و به دلیل غیر ممکن بودن تشخیص نوع بی ضرر و خطرناک توسط افراد عادی، بهتر است در صورت مشاهده کمترین کپک روی غذا، ماده غذایی به طور کامل دور ریخته شود.

برخی از کپک ها حاوی یک ماده سمی به نام مایکوتوکسین هستند که سبب واکنش های آلرژیک و مشکلات تنفسی می شوند.

همچنین ماده آفلاتوکسین که در برخی کپک ها وجود دارد، سرطان زاست. مایکوتوکسین بیشتر در کپک غلات، آجیل، آب انگور، کرفس و سیب دیده می شود و آفلاتوکسین بیشتر در ذرت، بادام زمینی و حبوبات دیده می شود.

متخصصان به افراد توصیه می کند که از ظروف دردار برای نگهداری مواد داخل یخچال استفاده کنند و برای جلوگیری از تشکیل کپک، بیشتر از سه یا چهار روز ماده ای داخل یخچال نگهداری نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha