دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 165582

سلامت نیوز:دبیر اجرایی سی امین همایش عمومی انجمن صرع ایران با اشاره به ابتلای 800 هزار نفر در کشور به بیماری صرع اظهار کرد: اگر خانواده‌های مبتلایان را در نظر بگیریم می‌توان گفت سه تا چهار میلیون نفر از افراد جامعه درگیر بیماری صرع هستند.

به گزارش سلامت نیوز  دکتر طیبه عباسیون با بیان اینکه سی امین همایش عمومی انجمن صرع ایران با عنوان "چگونه صرع را مدیریت کنیم"، در روز هفتم آبان ماه برگزار می‌شود اظهار کرد: شرکت در این همایش برای عموم مردم آزاد و رایگان است.


وی با بیان اینکه تقریبا 800 هزار مبتلا به صرع در کشور داریم اظهار کرد: اگر خانواده‌های مبتلایان را در نظر بگیریم می‌توان گفت سه تا چهار میلیون نفر از افراد جامعه درگیر بیماری صرع هستند.


عباسیون ادامه داد: صرع یک بیماری درمان پذیر است. آموزش درباره چگونگی برخورد با صرع کمابیش ارائه می‌شود اما کافی نیست و مردم اغلب نمی‌دانند چگونه باید به بیماری که دچار حمله صرع شده کمک کنند. این همایش قصد دارد به این موضوع نیز به طور ویژه بپردازد.


دبیر اجرایی سی امین همایش عمومی انجمن صرع ایران در پاسخ به اینکه اولین اقدام اورژانسی در مکان‌های عمومی به محض مواجهه با بیماری که دچار حمله صرع شده چیست عنوان کرد: اگر بیماری را مشاهده کردید که دچار حمله صرع شده اولین اقدام این است که خونسرد باشید و سپس وسایل خطرناک چون عینک، کلید و سایر وسایل تیز و شکننده را از بیمار دور کنید.


وی ادامه داد: سعی کنید لباس یا شی نرمی را زیر سر بیمار بگذارید که سرش به زمین اصابت نکند. پس از آن زمان را بسنجید که حمله چقدر طول کشیده است. پس از تمام شدن حمله بیمار را به سمت چپ یا راست بخوابانید و یک دست و پای او را خم و پای زیرین را مستقیم بگذارید. صبر کنید تا حمله تمام شود و در این مدت به دنبال داروهای بیمار در اطرافش بگردید.


عباسیون درباره زمان اطلاع به اورژانس در این شرایط گفت: معمولا حملات صرع تا پنج دقیقه تمام و بیمار خودش هوشیار می‌شود. اما اگر حمله بیمار طولانی تر از پنج دقیقه باشد، بیمار حین حمله به خودش آسیب رسانده باشد، تنفسش دچار مشکل شده و نفسش برنگردد، پس از حمله بیدار نشود، باردار باشد و اولین حمله صرع او باشد لازم است اورژانس را خبر کنید.


عضو هیئت مدیره انجمن صرع ایران  با تاکید بر اینکه اگر بیمار در طول دوره ابتلا، ضایعات پوستی منتشره در بدنش مشاهده کرد باید  به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه کند عنوان کرد: دوبینی، سرگیجه، اختلال تعادل، کاهش و افزایش وزن و خواب آلودگی از جمله علایمی هستند که لازم است بیمار به پزشک گزارش کند.


وی افزود: در این همایش عمومی علاوه بر آموزش مدیریت صرع مواردی چون نقش خانواده بیمار در افزایش کیفیت زندگی یک بیمار مبتلا به صرع، بهداشت دهان و دندان و راهکارهای ارتقای کیفیت زندگی که خود بیمار باید به کار ببندد نیز مرور می‌شود. همچنین از شرکت کننده ها درباره مباحث، سوال مطرح و به چندنفر از پاسخ دهندگان جوایزی داده می شود.


 بر اساس این گزارش، سی امین همایش عمومی انجمن صرع ایران با عنوان "چگونه صرع را مدیریت کنیم"، در روز هفتم آبان ماه از ساعت هشت و نیم صبح تا 12 و نیم بعدازظهر در سالن سبز سینما ایران واقع در خیابان شریعتی روبروی خیابان بهار شیراز  برگزار می‌شود و شرکت برای عموم مردم آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha