رییس مرکز تحقیقات بیماری عفونی گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان این که قطع دارو به دنبال بهبودی نسبی در مبتلایان به تب مالت منجر به مزمن شدن و تغییر شکل بیماری در افراد می‌شود و ممکن است علایم بیماری تغییر شکل یابد، تاکید کرد: به دنبال تشخیص بیماری، درمان باید به صورت کامل و توسط پزشک متخصص انجام شود.

دکتر داوود یادگاری، متخصص بیماریهای عفونی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طولانی بودن درمان این بیماری که شش هفته تا سه ماه به طول می‌انجامد، گفت: اکثر بیماران با یک بهبودی نسبی داروی خود را قطع كرده و یا در صورت ایجاد عوارض دارویی از ادامه مصرف دارو خودداری می‌کنند و موجب مزمن شدن بیماری خود می‌شوند.

تب مالت ممکن است در 20 درصد افراد عود کند

دکتر یادگاری با بیان این که یکی از خطرات عمده پس از درمان تب مالت،عود بیماری است،گفت: بیمار باید پس از درمان نیز حداقل شش ماه تا یک سال تحت کنترل باشد.

دکتر یادگاری گفت:در 20 درصد افراد ممکن است بیماری عود كند که اگر دقت نشود ممکن است منجر به مزمن شدن بیماری و عوارض در ارگان‌های مختلف شود.

وی با بیان اینکه معمولاً خطرناک‌ترین حالت تب مالت در مواردی است که فرد گرفتار بیماری قلبی یا مغزی شود،گفت: معمولاً بیماران در صورت گرفتاری دریچه قلبی یا گرفتاری مغزی نیاز به درمان‌های بسیار طولانی‌تر و گاه تا شش ماه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha