وزیر بهداشت از افزایش میزان اشغال تختهای بیمارستانی کشور از 52 درصد به 65 درصد خبر داد.

دکتر کامران باقری لنکرانی روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه اتاق عمل قلب بیمارستان محب با بیان اینکه میزان اشغال تختهای بیمارستانی از 52 درصد به 65 درصد افزایش داشته است، گفت: ارایه خدمات جراحی قلب از 8 استان به 24 استان گسترش یافته است.

وی افزود: در پنج استان کشور هم امکانات خدمات تصویربرداری الکترونیک سی تی اسکن و MRI با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شد. این در حالی است که در استان اصفهان هم طی 4 سال گذشته 8 دستگاه سی تی اسکن جدید با مشارکت بخش خصوصی و با تعرفه دولتی، خدمات تشخیصی را برای متقاضیان ارایه کردند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقوله سلامت نباید از باب کسب درآمد نگریسته شود، گفت: از نگرانیهای موجود افزایش هزینه خدمات در بیمارستانهایی با تجهیزات نوین است که الزاما سلامت آور نیست.

وی با تاکید بر اینکه در توسعه نظام بیمارستانی ارزیابی فناوری سلامت نکته ای است، تصریح کرد: بیمارستانها نباید قبرستان تجهیزات پیشرفته‌ ای شوند که بعضا موضوعیتی ندارند. تجربه ‌ای که در برخی از کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس تکرار شد.

وزیر بهداشت با تایید مدل خرید خدمت از بخش خصوصی گفت: به عنوان مثال در دو شهرستان از بیمارستانهای بخش خصوصی خرید خدمت شد. به عبارتی یارانه‌ای به بیمارستان پرداخت شد تا بیماران با تعرفه بخش دولتی معاینه و ویزیت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha