دبیر دوازدهمین همایش اندودنتیست های ایران گفت: آب و نمک خانگی می تواند جایگزین مناسبی برای دهان شویه های تجاری باشد که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی سلامت دهان و دندان را نیز بهبود می بخشد.

کتر "ناهید اخلاقی" دبیر این همایش گفت: آب و نمک اگرچه به طور کامل خواص دهان شویه های تجاری را ندارد، اما جایگزین مناسبی است و اگر افراد عادت کنند که بعد از مسواک و نخ دندان از این محلول استفاده کنند علاوه بر صرفه جویی اقتصادی از بروز بیماری های دهان و دندان پیشگیری می کنند.
وی تاکید کرد: استفاده از آب و نمک علاوه بر ضد عفونی کردن محیط دهان، میزان ابتلا به پوسیدگی دندانها را نیز کاهش می دهد.
اخلاقی در خصوص دیگر نکات بهداشتی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان گفت: بهتر است شکلات و شیرینی به فاصله کم با وعده غذایی مصرف شود و پس از آن حتما از مسواک، نخ دندان و دهان شویه استفاده گردد و اگر فردی به این موارد دسترسی نداشته باشد، بهتر است دهان خود را با آب و نمک و یا آب خالی شستشو دهد تا با شستن نسبی مواد غذایی از روی دندان خود درصد پوسیدگی را کاهش دهد.
وی تصریح کرد: توصیه می شود افراد حتما نخ دندان در کیف خود به همراه داشته باشند تا بلافاصله پس از مصرف مواد غذایی از آن استفاده کرده و باقیمانده مواد غذایی را از لابلای دندان ها پاک کنند.
دوازدهمین همایش اندودانتسیت ها از 13 تا 16 مرداد ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha