یک فعال صنفی کارگری گفت: بهانه قراردادن پرداخت نشدن طلب بیمارستان‌های دولتی تفاوتی با تلاش‌های قبلی وزارت بهداشت برای دستیابی به منابع صندوق درمانی تامین اجتماعی ندارد.

سلامت نیوز: یک فعال صنفی کارگری گفت: بهانه قراردادن پرداخت نشدن طلب بیمارستان‌های دولتی تفاوتی با تلاش‌های قبلی وزارت بهداشت برای دستیابی به منابع صندوق درمانی تامین اجتماعی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «عزیزه شریفی» نماینده کارگران کاشی ایرانا درباره مقدمه چینی‌ که به تازگی از سوی وزارت بهداشت برای دستیابی به منابع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته است، به ایلنا گفت: ادغام صندوق­ ها کاملا به ضرر صندوق تامین اجتماعی و کارگرانی است که در اصل با پرداخت یک عمر حق بیمه، صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی هستند.

این فعال کارگری گفت: دارایی صندوق تامین اجتماعی نباید با صندوق­های دیگر تقسیم شود زیرا این صندوق متعلق به کارگران بوده و بدون کمک دولت روزگار می­‌گذراند و با توجه به بدهی کلان دولت به تامین اجتماعی این صندوق در شرایط مساعدی به سر نمی‌برد که بتواند منابع و امکانات مالی خود را با سایر صندوق ها شریک شود.

وی افزود: بحثی که بین دو وزیر رفاه و وزیر بهداشت و درمان پیش آمده باید به روش قانونی حل و فصل شود نه اینکه به نوعی گروکشی شود و به علت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و به طبع آن بدهی سازمان تامین اجتماعی به بخش درمان،از میزان خدمت رسانی در بخش درمان به کارگران کاسته شود.

شریفی تصریح کرد: کارگران قبل از اینکه مزدی دریافت کنند با پرداخت حق بیمه منابع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی را تامین می‌کنند اما چون سیاست‌گذاری مدیران وزارت بهداشت در بخش درمان ناکارآمد است بازهم برای استفاده از خدمات درمانی این صندوق با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: در نهایت صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی تابع سیاست‌های وزارت بهداشت است و دلیل بالارفتن هزینه‌های درمانی به نوعی به عملکرد مدیران این وزارتخانه بازمی‌گردد.

وی افزود: جدا از این منابع و امکانات صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی هیچ ارتباطی با سایر صندوق های بیمه‌گر ندارد که وزارت بهداشت اینطور برای دسترسی به آن مقدمه چینی می‌کند.

شریفی بابیان اینکه در حال حاضر خود سازمان تامین اجتماعی بابت تامین هزینه‌های درمانی بیمه شدگان خود با مشکل مواجه است، افزود: صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی یک صندوق مشاء است و به همین دلیل در عمل نیاز درمانی همه کارگران را پوشش نمیدهد و حتی نام بسیاری از داروهای معمولی مانند ویتامین­­ ها نیز از لیست بیمه­ ای حذف شده است.

فعال کارگری تاکید کرد: قطعا اگر ادغام صندوق ها صورت گیرد یا از خدمات بخش­ های درمانی به علت بدهی­ سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان کاسته شود زیانش به کارگران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی وارد می­ شود که با توجه به دریافت حداقل مزد و یا مستمری سهم بیمه خود را می­ پردازند.

شریفی افزود: اگر صندوق تامین اجتماعی ادغام صندوق­ ها را بپذیرد قطعا در پرداخت مستمری به بازنشستگان خود با مشکل مواجه می ­شود که این امر باعث بروز نارضایتی شدید در جامعه می­‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha