مقامات بهداشتی آمریكا تاكید كردند: اولین سد دفاعی در برابر آنفلوآنزای خوكی، تزریق واكسن آنفلوآنزای فصلی است.

این مقامات در بیانیه جدیدی تاكید كردند: توصیه‌های آنها بر ضرورت واكسیناسیون آنفلوآنزای فصلی بویژه به دلیل همه گیری آنفلوآنزای خوكی H1N1 باید جدی گرفته شود و تمام كودكان شش ماهه تا نوجوانان 18 ساله باید واكسینه شوند.

پژوهشگران تصریح كردند: هرچند واكسن آنفلوآنزای فصلی در پیشگیری از آنفلوآنزای خوكی بی‌تاثیر است و یا تاثیر بسیار ناچیزی دارد اما با تزریق آن می‌توان از ابتلای همزمان به دو عفونت جلوگیری كرد و هم چنین تاثیرات همه گیری را در اماكن عمومی مانند مدارس، محل‌های كار و در كل در مراكز اقتصادی تجاری به حداقل رساند.

دكتر آنه شوچات، متخصص مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در یك مصاحبه تلفنی متذكر شد كه واكسیناسیون علیه آنفلوآنزای فصلی باید به محض این كه این واكسن وارد بازار شد و در داروخانه‌ها یا مراكز بهداشتی در دسترس قرار گرفت، تزریق شود و این مایه كوبی تا پایان فصل آنفلوآنزا ادامه پیدا كند. سال گذشته نیز این مركز بهداشتی تاكید كرده بود كه تمام كودكان باید در برابر آنفلوآنزای فصلی واكسینه شوند.

كارشناسان بهداشتی خاطرنشان كردند: تزریق این واكسن اگرچه یك الزام قانونی نیست اما به اندازه قانون مهم است و باید جدی گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha