مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با بیان اینکه سالانه 300 هزار ایرانی دچار سکته مغزی می‌شوند، گفت: دو سوم این بیماران نیاز به دریافت خدمات توانبخشی دارند.

سالانه 300 هزار ایرانی دچار سکته مغزی می‌شوند

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با بیان اینکه سالانه 300 هزار ایرانی دچار سکته مغزی می‌شوند، گفت: دو سوم این بیماران نیاز به دریافت خدمات توانبخشی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر محمد تقی جغتایی با توجه به روز جهانی سکته مغزی، گفت: سکته مغزی یکی از بیماری‌هایی است که شیوع آن در تمام کشورهای دنیا از جمله ایران افزایش یافته است.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی تغییر سبک زندگی را عامل اصلی شیوع این بیماری دانست و گفت: کاهش تحرک، تغییر رژیم غذایی و افزایش استرس در جامعه سه عامل اصلی شیوع سکته مغزی در کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: در سکته مغزی یا جدار رگ‌خونی خاصیت انعطاف‌پذیری خود را از دست می‌دهد و یا در جدار رگ‌ها رسوباتی ایجاد می‌شود که یا این رسوبات در جریان خون کنده می‌شود که موجب مسدود شدن یک رگ کوچک و یا رگ اصلی می‌شود که این مساله مانع رسیدن خون به مغز می‌شود که در نهایت بافت عصبی- مغزی فرد دچار مرگ و بروز معلولیت می‌شود.

جغتایی درباره آمار‌ شیوع سکته مغزی، گفت: در ایران سالانه بیش از 300 هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند که از این تعداد حدود 20 درصد افراد فوت می‌کنند.مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، افزود: دو سوم افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند نیاز به خدمات توانبخشی دارند که این خدمات باید به برخی به صورت بستری و در برخی دیگر به صورت مراجعه روزانه به مرکز ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha