دانشمندان راه حلی 5 بخشی را برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوانزای نوع A(خوكی) توصیه می‌كنند.

ویروس آنفلوانزای خوكی، از آغاز انتشار خود در ماه مارس در كشور مكزیك تاكنون منجر به مرگ بیش از 700 نفر شده است. این ویروس همچنین بیش از 100 هزار نفر را به بیماری آنفلوانزای خوكی مبتلا كرده است.
نظر به این امر در ادامه این گزارش راه حل 5 ماده‌ای دانشمندان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری مهلك ارائه می‌شود.
این گزارش می‌افزاید: نخستین و مهمترین راه حل برای پیشگیری، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون یا مایع شست و شوی دست، به خصوص پس از حضور در اماكن عمومی است.
بر اساس این گزارش، از دست زدن به بینی یا دهان و لمس چشم‌ها پرهیز شود زیرا آنها محل‌های مناسبی برای رشد اولیه این ویروس به حساب می‌آیند و استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه شرط اساسی برای پیشگیری از این بیماری در یك جامعه است.
بر اساس این گزارش، ماسك‌هایی كه روی صورت قرار می‌گیرند تا حدی می‌توانند در جلوگیری از ابتلا به این بیماری كمك كنند به دلیل آنكه ویروس A/H1N1 از راه عطسه یا سرفه كردن ممكن است منتشر شود. اما استفاده عام از ماسك توصیه نمی‌شود در عوض ماسكها بیشتر مورد استفاده كادر پزشكی در مراكز درمانی قرار می‌گیرد ضمن اینكه سطوحی را كه از این طریق آلوده می‌شوند باید با الكل تمیز كرد.
این گزارش می‌افزاید: از افراد بیمار باید فاصله گرفت. افرادی كه به این ویروس مبتلا شده‌اند، می‌توانند تا 10 روز ناقل آن باشند. این به آن معناست كه باید مراقب اطرافیان خود هنگام حضور در محیط های مختلف اجتماعی بود. همچنین از روبوسی یا دست دادن با دیگران جداً خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha