رئیس انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: وزیر بهداشت دولت دهم باید به یاد داشته باشد که عضو سازمان نظام پزشکی است و همیشه خودش را در جمع خانواده پزشکی کشور ببیند.

دکتر عبدالرسول صداقت در ارتباط با ویژگیهای وزیر بهداشت دولت دهم به مهر گفت: در وهله اول وزیر بهداشت باید به یاد داشته باشد که عضو سازمان نظام پزشکی است و تفکراتش در این ظرف میز وزارت با آن طرف میز تفاوتی نداشته باشد.

بررسیها نشان می دهد که انجمن پزشکی کشور در تعامل با وزارت بهداشت دولت نهم همواره با مشکلات و چالشهای اساسی مواجه بوده اند به طوری که این تعامل و رابطه هیچگاه دوسویه نبوده است.

صداقت با تاکید بر حضور بخش خصوصی در کنار بخش دولتی برای پیشبرد برنامه های نظام سلامت گفت: اگر بخش خصوصی را حذف کنیم کشور در این حوزه دچار بحران می شود در صورتی که با حذف بخش دولتی این بحران جدی نخواهد بود.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران بر دادن نقش نظارتی به انجمن های علمی از سوی وزارت بهداشت تاکید کرد و افزود: معتقدم وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند ناظر خوبی بر خدمات پزشکی باشد. زیرا اگر قرار باشد همه بخشهای پزشکی توسط یک تیم ثابت نظارتی کنترل شود قدر مسلم موفق نخواهد بود.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی کرج با تاکید بر سطح بندی خدمات پزشکی در کشور گفت: اگر این سطح بندی در کنار نظارت قوی صورت بگیرد آن وقت مشکلی به نام تعرفه را نخواهیم داشت و مردم به راحتی می توانند خدمات مورد نیازشان را انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha