به گزارش سلامت نیوز: روش های دارویی و جراحی ، روش های ابزاری ، روش های تغذیه ای و رفتاری از مهمترین تكنیك های درمان چاقی هستند.

روش های دارویی برای درمان چاقی مناسب نیست
حسام فدایی متخصص تغذیه  گفت : بهترین شیوه برای درمان چاقی استفاده از روش های تغذیه ای و رفتاری است ، روش های تغذیه ای شامل متعادل كردن غذای دریافتی ، تغییر عادات تغذیه ای و روش های رفتاری شامل تغییر شیوه زندگی و ورزش كردن است.
وی ادامه داد: مشاوره تغذیه ای همراه با ارائه رژیم كم كالری و تغییر روش های نامناسب تغذیه ای ، اصلاح رفتارهای نامناسب و انجام فعالیت های ورزشی مناسب در درازمدت باعث بهبود سلامت فرد و  كاهش و متعادل شدن وزن می شود.
فدایی تصریح كرد: روش های دارویی برای درمان چاقی مناسب نیستند ، داروها معمولا با كاهش اشتها ، دریافت غذا را كم می كنند و یا جذب آن را كاهش می دهند كه این روش با عوارض جانبی همراه است.
وی تأكید كرد: روش های جراحی (لیپوساكشن) كه برای درمان موارد شدید چاقی استفاده می شوند ، بازگشت سریع وزن را به دنبال دارند و شیوه مناسبی برای درمان چاقی محسوب نمی شود.
یادآور می شود: ورزش یكی از بهترین راه های كاهش وزن است ، اما تمام ورزش ها اثر یكسانی بر مصرف انرژی و چاقی ندارند ، بهترین ورزش برای سوختن چربی ها براساس پژوهش های انجام شده و فیزیولوژی بدن راه رفتن سریع و دویدن آرام است ، این ورزش باعث تحریك ماهیچه ها و استفاده از چربی ها به عنوان سوخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha