یك روانشناس گفت: تربیت مهمترین مسئولیت پدر و مادر نسبت به فرزند است كه آینده كودك در گرو رفتار صحیح والدین و نشان دادن عكس العمل‌های مناسب در موقعیت‌های خاص است.

علی ناظری آستانه در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: والدین می توانند با پر بار كردن فعالیت‌های روزمره كودكان در خانه و آموزش آنان در سنین مختلف، موجب رشد شخصیت و توانایی‌های فرزندانشان شوند.
وی گفت: نیاز نوجوان به اعتماد كردن به سایرین و محیط اطرافش افزایش می‌یابد و قصد دارد با كسب توانایی‌ها و شایستگی‌های مختلف بر آن تسلط یابد كه ویژگی مهم این دوره احساس خود مختاری است.
این روانشناس اضافه كرد: تربیت مهمترین مسئولیت پدر و مادر نسبت به فرزند است كه آینده كودك در گرو رفتار صحیح والدین و نشان دادن عكس العمل‌های مناسب در موقعیت‌های خاص است.
ناظری آستانه افزود: در عین حساس بودن تربیت صحیح با عمل به چند نكته می‌توان با موفقیت بدان رسید كه والدین موفق باید فرزندانشان را به گونه‌ای ترغیب كنند كه از درون احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند و اعتماد به نفسشان تقویت شود و احساس كنند مورد علاقه آنها هستند.
وی اضافه كرد: اگر فرزندان توسط ما در چنین شرایطی قرار گیرند دیگر برآورده نشدن نیاز به قدرت یا محبت، آنها را به سمت انحراف نمی‌كشد و اگر به كودكان ما كمك می‌كند كه حس بهتری نسبت به خود پیدا كنند و احساس امنیت كنند.
ناظری آستانه گفت: اگر این راه را شما نشانشان ندهید خودشان راه‌های نامناسبی برای كسب احساس قدرت پیدا می‌كنند باید از آنها مشورت بخواهید و به آنها اجازه انتخاب بدهید كه نتایج طبیعی كارها را تجربه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha