مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با بیان اینکه کار درمانی و خدمات‌ آن مورد بی‌مهری سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است، گفت: وزارت بهداشت حدود 2 سالی است که تعرفه خدمات کار درمانی را تعریف کرده و در کتاب تعرفه‌های خدمات علوم پزشکی اعلام کرده است، اما هنوز این خدمات در فهرست خدمات تحت پوشش موسسات بیمه‌گر قرار نگرفته است.

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با بیان اینکه کار درمانی و خدمات‌ آن مورد بی‌مهری سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است، گفت: وزارت بهداشت حدود 2 سالی است که تعرفه خدمات کار درمانی را تعریف کرده و در کتاب تعرفه‌های خدمات علوم پزشکی اعلام کرده است، اما هنوز این خدمات در فهرست خدمات تحت پوشش موسسات بیمه‌گر قرار نگرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر محمد تقی جغتایی گفت: رشته کار درمانی در سه سطح توانبخشی پزشکی، اجتماعی و حرفه‌ای و خدمات آن برای گروه‌های مختلف سنی از نوزادان که دچار اختلالات تکاملی شدند تا سالمندان که با مشکلات کهولت سن، سکته‌ها و بیماری‌های جسمی، روانی یا شناختی روبه رو می‌شوند، کاربرد دارد.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، افزود: به رغم گستردگی کاربرد خدمات کار درمانی ارائه آن در تمامی مراکز درمانی، اعم از بیمارستان‌ها و مراکز روزانه پزشکی – توانبخشی که با استفاده به موقع و مناسب بیماران و نیازمندان از این خدمات، نقش بسیار تعیین کننده‌ای در بهبودی بیمار و بازگشت او به زندگی عادی و کاهش عوارض جسمی، روحی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی او خواهد داشت، متاسفانه این رشته و خدمات مربوط به آن مورد بی‌مهری بیمه‌ها قرار گرفته و هنوز خدمات کار درمانی پوشش بیمه‌ای ندارد.

وی کار درمانی را جامع‌ترین رشته در میان رشته‌های توانبخشی معرفی کرد که عمر آن در ایران به حدود 40 سال می‌رسد.

جغتایی افزود: کار درمانی، ترکیبی از علوم مختلف مانند روانشناسی، مکانیک، بیومکانیک و همچنین هنر و خلاقیت است و چون پل ارتباطی بین رشته‌های روانشناسی، بیولوژی و پزشکی است. کار درمان برای هر بیمار، برنامه درمانی مجزا تدوین می ‌کند که لازمه آن، خلاقیت و هنر است.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید، بعد از طرح تحول سلامت و آموزش، یکی از حوزه‌هایی که هدف قرار داده «توانبخشی» است که توانبخشی پزشکی را از طریق وزارت بهداشت و توانبخشی حرفه‌ای و اجتماعی را از طریق وزارت رفاه و سازمان بهزیستی کشور، پیگیری می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha