مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: به ازای هر یک هزار نفر 25 نفر اهدا کننده خون در کشور وجود دارد.

"حسن ابوالقاسمی" به مناسبت سالروز تاسیس سازمان انتقال خون در سخنانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، افزود: 45 درصد از اهدا کنندگان به صورت مستمر و به طور میانگین دو تا چهار بار در سال مبادرت به اهدای خون می کنند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون با اشاره به تجهیز مراکز خونی کشور به فناوری روز ، ادامه داد: با خمایت ها و سرمایه گذاری صورت گرفته در چهار سال اخیر مراکز خونی کشور با پیشرفت های شگرفی روبه رو بوده اند.
ابوالقاسمی در عین حال نوین سازی مراکز خونی کشور را مغایر با افزایش ضریب سلامت اهدا کنندگان خون ندانست و گفت: اهمیت فناوری در عرصه فعالیت سازمان انتقال خون هیچگاه از توجه به سلامت اهدا کنندگان سالم نمی کاهد.
وی با بیان اینکه وجود خون به پزشکان و جراحان امنیت خاطر برای انجام امور پزشکی می دهد، افزود: فعالیت های گسترده پزشکان در شاخه های مختلف نشانگر وجود خون سالم در کشور و مراکز پزشکی است. چرا که هیچ جراحی جرات نمی کند بدون وجود خون دست به کارد جراحی بزند .
مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور تصریح کرد که با وجود خون سالم در شبکه بیمارستانی کشور ، اقدامات پزشکی در بالاترین ضریب حرفه ای صورت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha