سازمان ملل- مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا سازمان ملل اعلام کرد کمک به میلیونها انسان گرسنه در سراسر جهان به دلیل کسری بودجه بی سابقه سه میلیارد دلاری این نهاد متوقف می شود.

برنامه جهانی غذا به منظور تامین مواد غذایی برای 108 میلیون نفر در 74 کشور گوناگون جهان درخواست شش میلیارد و 700 میلیون دلار کرده بود که فقط سه میلیارد و 700 میلیون دلار آن تا کنون مهیا شده است.
"جوزت شیران" مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در واشنگتن و پیش از ورود به کاخ سفید تصریح کرد در حال حاضر ما با سه میلیارد دلار کسر بودجه روبرو می باشیم, و این امر بدان معناست که مجبور هستیم تا از سهمیه برنامه های خود در سراسر جهان کم کنیم که البته این امر به آسیب پذیرترین قشر جامعه لطمه خواهد زد.
وی افزود برای مثال این نهاد در نظر داشت تا در بنگلادش به پنج میلیون نفر مواد غذایی برساند ولی با وضعیتی که پیش آمده است قادر خواهد بود فقط به یک میلیون و 400 هزار نفر از آنان کمک کند و یا در کنار آن هدف بر این بود تا تغذیه رایگان به 300 هزار کودک بنگلادشی داده شود که اکنون فقط این برنامه برای 70 هزار نفر اجرا می شود.
شیران گفت باوجود کمکهایی که گروه هشت قول اهدا آن را داده اند ولی هنوز مشکلات رو به رشد بسیاری وجود دارد .
وی افزود مشکل تنها در ارتباط با کشاورزی نیست بلکه موضوع این است که مردم توان دسترسی به مواد غذایی ندارند که این امر به دلیل ساختار فقری است که بر جامعه شان مستولی می باشد و آنان را از توانایی پرداخت بهای مواد غذایی باز می دارد.
برنامه جهانی غذا تصریح کرد بحرانهای غذا هنوز هم در کشورهای در حال توسعه رو به گسترش می باشد, که یکی از دلائل عمده این امر نیز بهای بالای مواد غذایی به دلیل فشار بحرانهای مالی است.
مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا به واشنگتن رفته بود تا از مقامات آمریکایی بخواهد نیازهای شدید و ضروری گرسنگان را در اولویت قرار داده و در کنار آن راه حلهای طولانی مدت برای امنیت غذا بیابند.
وی همچنین در خواست کرد تا در کنفرانس گروه 20 در ارتباط با گرسنگی نیز طرحهای جامعی ارائه گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha