سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 16620

دستگاه تقویت‌كننده عضلات مچ پا با قابلیت‌های بالا، به همت مخترع ایرانی طراحی و ساخته شد.

دستگاه تقویت‌كننده عضلات مچ پا ساخته شد
محمود امیدخدا، مخترع ایرانی در گفت‌و‌گو فارس گفت: عضلات پلانتار فلكسور مچ پا كه عمدتاً به وسیله تاندون آشیل به استخوان پاشنه متصل می‌شود با انقباض خود در راه رفتن، دویدن و انجام امور روزمره بسیار مؤثر است.
وی افزود: این عضلات با انقباض و انبساط موجب بهبود جریان خون در وریدهای عمقی اندام تحتانی كه دارای دریچه‌های لانه كبوتری هستند شده و از ایجاد لخته خون جلوگیری می‌كنند.
امیدخدا تصریح كرد: ضعف این عضلات علاوه بر ایجاد اختلال در راه رفتن، دویدن و انجام امور روزمره در افراد مستعد می‌تواند بی‌ثباتی در مفصل، افزایش احتمال ترومبوآمبولی، آرتروز و درد به ویژه برای سالمندان را به دنبال داشته باشد.
وی گفت: این دستگاه به منظور تحقق اهدافی مانند تقویت عضلات مچ پا، حفظ و افزایش دامنه حركتی در مفاصل مچ پا، تقویت ثبات دینامیك و استاتیك مچ پا و بهبود گردش خون اندام‌ تحتانی با تقویت پمپ عضلانی به ویژه برای افراد كم تحرك، طراحی و ساخته شده است.
این مخترع افزود: كم كردن چربی اضافی و كمك به تناسب اندام از مهمترین قابلیت‌ها و اهداف ساخت این دستگاه تقویت‌كننده به شمار می‌رود.تاكنون نیز نمونه‌هایی از این دستگاه ساخته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha