نگهداری گیاه در منزل علاوه بر زیبا کردن محیط، تأثیر زیادی در حفظ سلامت افراد نیز دارد. از طریق عمل فتوسنتز گیاه نور را به انرژی و دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند.

سلامت نیوز:نگهداری گیاه در منزل علاوه بر زیبا کردن محیط، تأثیر زیادی در حفظ سلامت افراد نیز دارد. از طریق عمل فتوسنتز گیاه نور را به انرژی و دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، بدون شک، گیاه تصفیه کننده طبیعی است. برای ثابت کردن این فرضیه، محققان روی گیاهان مختلف آپارتمانی و تأثیر آن در فیلتر کردن مواد شیمیایی موجود در هوا مطالعاتی را انجام دادند. نتیجه بررسی ها نشان داد که اغلب گیاهان در برطرف کردن آلودگی های موجود در هوا بسیار موثرند و قابلیت تنظیم رطوبت را نیز دارند.

به گزارش سایت «Prevention»، گیاهان داخل منزل علاوه بر مفید بودن برای ریه ها، خواص متعددی نیز برای ارگان های مختلف بدن دارند. اما فواید دیگر گیاهان:

افزایش احساس آرامش
نتایج بررسی ها نشان می دهد که نگهداری از گیاهان میزان استرس، اضطراب و افسردگی را کاهش و احساس آرامش را افزایش می دهد و از طرفی باعث بهبود خلق و خو و اعتماد به نفس می شود.

کاهش دهنده فشارخون
نتایج بررسی ها نیز نشان می دهد بیماران بستری در اتاقی که در آن گیاه وجود دارد، فشارخون پایین تر و ضربان قلب سالم تری نسبت به بیمارانی دارند که در اتاق فاقد گیاهان بستری هستند.

بهبودی سریع تر پس از بیماری
نتایج تحقیقات نشان می دهد بیمارانی که در اتاقشان گیاه است نسبت به بیمارانی که در اتاق فاقد گیاهان بستری هستند، سریع تر بهبود پیدا می کنند و سریع تر مرخص می شوند.

ارتقای سلامت روحی
مراقبت کردن از گیاهان راهکار موثری در رفع علایم افسردگی است.

دود سیگار را خنثی می کند
گیاه علاوه بر این که هوا را تصفیه می کند، می تواند آلاینده های موجود در دود سیگار را نیز از بین ببرد.

هوا را مرطوب می کند
گیاه رطوبت هوا را تنظیم می کند در نتیجه مانند دستگاه مرطوب کننده طبیعی عمل می کند. این عمل مانع از خشکی پوست، گلو، بینی و لب ها می شود.

خواب را بهبود می دهد
گیاه با پس دادن اکسیژن و جذب کردن دی اکسید کربن، می تواند در فرد خواب عمیق ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha