رئیس هیئت مدیره مجتمع كشت و صنعت و فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا گفت: چنانچه سازمان‌های بیمه‌گر هزینه‌های مرتبط با صنعت داروهای گیاهی را تحت پوشش ببرند، شاهد گسترش مصرف این نوع داروها خواهیم بود.

دكتر یعقوب امن‌زاده با اشاره به تبعات ناشی از مصرف داروهای شیمیایی، این موضوع را در ارتباط با داروهای با منشاء گیاهی بسیار ناچیز عنوان كرد و گفت: با جایگزینی داروهای گیاهی سالانه میلیاردها تومان هزینه‌های درمانی و بیمه‌ای مرتبط با داروهای شیمیایی از سیستم درمان كشور حذف خواهد شد.

وی تقویت صنعت داروهای گیاهی در كشور را منوط به رشد مصرف این نوع داروها و حمایت‌های بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر عنوان كرد و گفت: در شرایطی كه در كشورهای اروپایی از جمله آلمان 50 درصد داروهای تولیدی گیاهی هستند، این رقم در ایران فقط 2 درصد است.

امن‌زاده با اشاره به حمایت‌های جدی وزارت بهداشت و ستاد كشوری طب سنتی و داروهای گیاهی برای گسترش این صنعت در كشور و اعطای تسهیلات و مجوز برای تولید داروهای گیاهی و فرآوری گیاهان دارویی این تسهیلات را خوب اما ناكافی ارزیابی كرد و اظهار داشت: به دلیل ركود حاكم بر این صنعت، سرمایه‌گذاران تمایل آن چنانی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند و از طرفی شاهد رشد مصرف داروهای شیمیایی هستیم كه هزینه‌های سنگینی را برای دولت در بر خواهد داشت.

وی در عین حال بر نظارت دستگاه‌های ذی‌صلاح بر عملكرد واحدهایی چون عطاری‌ها تأكید كرد و افزود: كارخانه‌های مجهز و مدرنی كه با آخرین فناوری‌ها مشغول هستند، 5 تا 6 واحد است و شركت كشت و صنت و فرآوری گیاهان دارویی سها جیسا هلال احمر در این زمینه به دلیل تنوع محصولات در بهترین شرایط ممكن قرار دارد.

امن زاده، با اشاره به تولید انواع عصاره‌های گیاهی استاندارد از تولید محصولات نهایی در آینده‌ای نزدیك در این مجتمع خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha