روانشناسان آمریکایی در جدیدترین مطالعاتشان در یافته‌اند که شهروندان امریکایی در ده سال گذشته نسبت به شهروندان اروپایی، آسیایی و آفریقایی بیش از دو برابر داروهای ضد افسردگی و شادی‌بخش استفاده کرده‌اند.

در سال 1999 شش درصد جامعه آمریکا یعنی 13 میلیون شهروند ساکن در این کشور داروی ضد افسردگی مصرف می‌کرده است در حالیکه این آمار هم اکنون به 10 درصد یعنی 27 میلیون نفر رسیده است.

آمار این افزایش مصرف داروی ضد افسردگی در حالی گزارش و ثبت شده که تنها شامل بیمارانی است که به روان پزشکان مراجعه کرده‌اند و آمارهای ثبت نشده مصرف بیش از 100 میلیون نفر را نشان می‌دهد.

روان‌پزشکان آمریکایی بر این باورند که بیش از 36 درصد مردان و 41 درصد زنان آمریکایی تلاش می‌کنند تا با مصرف پراکنده داروهای ضد افسردگی به زندگی عادیشان ادامه دهند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

از سویی دیگر روانشناسان اعلام کرده‌اند که افزایش دوبرابری مصرف داروهای ضد افسردگی شهروندان آمریکایی در حالی رو به رشد است که 57 درصد جوانان و نوجوانان آمریکایی از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برند.

بیکاری، وضعیت بد اقتصادی و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی در سنین بسیار کم از مهم‌ترین عوامل بروز افسردگی شدید در میان شهروندان آمریکایی است که زندگی در این کشور پهناور را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha