سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل گفت: دیدن خواب‌هایی که دلالت بر سنگینی می‌کند, مانند خواب‌هایی که در آن شخص توان حرکت و سخن گفتن ندارد یا می‌بیند که باری سنگین بر دوش گرفته است، نشانه فشارخون بالاست.

سلامت نیوز:سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل گفت: دیدن خواب‌هایی که دلالت بر سنگینی می‌کند, مانند خواب‌هایی که در آن شخص توان حرکت و سخن گفتن ندارد یا می‌بیند که باری سنگین بر دوش گرفته است، نشانه فشارخون بالاست.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, روشنک قدس درباره نشانه‌های پُرفشاری خون از دیدگاه طب نوین و طب سنتی اظهار داشت: نشانه‌های پرفشاری خون از دیدگاه طب سنتی و طب نوین تا حدی به هم شباهت دارد.


نشانه‌های پرفشاری خون از منظر طب سنتی
به گفته وی برخی از نشانه‌ها از دیدگاه طب سنتی مانند سنگینی سر و سردرد, ثقل اعضا یا همان احساس سنگینی,کسالت و کندی در حرکات, تاری دید و کاهش اشتها نشانه‌ پُرفشاری خون است.


سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل ادامه داد: همچنین ادرار پررنگ و غلیظ, سرخی رنگ, کثرت خونریزی از بینی, احساس کشش در پوست نیز از نشانه‌های دیگر پرفشاری خون است.


قدس افزود: خواب و رؤیا از نگاه طب سنتی هر کدام دارای مزاج خاصی است و دیدن خواب‌هایی که دلالت بر سنگینی می‌کنند, مانند کسی که در خواب می‌بیند که نمی‌تواند حرکت کند یا برخیزد یا باری سنگین بر دوش دارد یا می‌خواهد حرف بزند اما نمی‌تواند, نشانه‌ پرفشاری خون است.


نشانه‌های پُرفشاری خون از منظر طب نوین
وی بیان داشت: از دیدگاه طب نوین نیز سردرد صبحگاهی ناحیه پس سر, خستگی زودرس، ضعف عضلانی, تاری دید به دلیل ضایعات رتین, هماچوری (وجود خون در ادرار) از نشانه‌های پرفشاری خون است.


سرپرست مؤسسه مطالعات تاریخ پزشکی, طب اسلامی و مکمل اضافه کرد: سکته مغزی از عوارض شایع پُرفشاری خون  است، همچنین برافروختگی چهره و خواب‌ آشفته از نشانه‌های پرفشاری خون از دیدگاه طب نوین عنوان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha