سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 16650

مدیرکل سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش درباره امکان تعطیلی مدارس همزمان با شروع سال تحصیلی در فصل پائیز گفت: احتمال تعطیلی مدارس به شکل موردی در صورت گسترش این بیماری با تصمیم ستاد مربوطه در معاونت اجرایی ریاست جمهوری وجود دارد.

دکتر حسن ضیاءالدینی در گفتگو با مهر با بیان اینکه از اول مهر ماه، در صورت ادامه روند رو به رشد شیوع ابتلا به این بیماری در کشور، موضوع تعطیلی مدارس در معاونت اجرایی نهاد ریاست جمهوری تصمیم گیری می شود گفت: همچنین بروشورهایی درباره قواعد پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در پایگاهها و اردوگاههای تابستانی توزیع شده است و از مدیران خواسته ایم که در اردوهای دانش آموزی موارد ایمنی را رعایت کنند.

پیش از این، وزیر آموزش و پرورش گفته بود که تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس در صورت شیوع آنفولانزای خوکی به عهده ستاد تشکیل شده در معاونت اجرایی ریاست جمهوری است و تا اول مهرماه در این باره تصمیم گیری نمی شود.

مدیرکل سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش  با بیان اینکه دوره آموزش مراقبان بهداشت، مربیان تربیتی و مسئولان اردوگاه‌های تابستانی درباره پیشگیری از آنفلوانزای نوع A درحال برگزاری است، ادامه داد: در بخشنامه‌ای که به آموزش و پرورش مناطق ابلاغ کرده ایم در مورد ایمنی دانش‌آموزان در برابر آنفلوآنزای خوکی تاکید شده است که بدون تحویل شناسنامه سلامت به مدرسه در اردوها شرکت نکنند.

ضیاءالدینی ادامه داد: آموزش و پرورش برای جلوگیری از گسترش این بیماری تنها می تواند معلمان و دانش آموزان را آموزش دهدر و این اقدام از طریق توزیع دفترچه‌های اطلاع‌رسانی در ادارات آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha