مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه در این بیمارستان تا کنون 2هزار و 43 عضو به بیماران اهدا شده است، این میزان اهدای عضو را در یک بیمارستان را بالاترین رقم در کشور و خاورمیانه دانست و گفت: بیمارستان مسیح دانشوری سومین رتبه در جهان از نظر اهدای عضو به نسبت جمعیت تحت پوشش را دارد.

هر2 ساعت یک بیمار در لیست انتظار پیوند جان می‌بازد!

سلامت نیوز:مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه در این بیمارستان تا کنون 2هزار و 43 عضو به بیماران اهدا شده است، این میزان اهدای عضو را در یک بیمارستان را بالاترین رقم در کشور و خاورمیانه دانست و گفت: بیمارستان مسیح دانشوری سومین رتبه در جهان از نظر اهدای عضو به نسبت جمعیت تحت پوشش را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر فرحناز صادق بیگی  گفت: در کشور ما سالانه شش تا 8هزار نفر دچار مرگ مغزی می‌شوند که به طور میانگین نیمی از این افراد در صورت اطلاع رسانی، تشخیص به موقع و جلب رضایت خانواده آنها قابلیت اهدای عضو را دارند. این در حالیست که تنها از یک چهارم این رقم اهدای عضو صورت می‌گیرد.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: سالانه بین 20 تا 25 هزار نفر در لیست انتظار پیوند در اعضای مختلف هستند که متاسفانه از این تعداد 7 تا 10 هزار نفر آنها بر اثر نرسیدن عضو جان خود را از دست می‌دهند؛ یعنی در هر 2 ساعت یک بیمار بر اثر نرسیدن عضو جان خود را از دست می‌دهد.


این فوق تخصص جراحی توراکس اظهار کرد: در حال حاضر در بیمارستان مسیح دانشوری بسته به میزان پیگیری افراد و فعالیت واحد مربوطه 90 درصد از جان باختگان مرگ مغزی، اهدای عضو دارند که گاهی شاهد هستیم این عدد به 100 درصد هم می‌رسد؛ اما در کل کشور 32 تا 42 درصد مرگ‌های مغزی به اهدای عضو ختم می‌شود. البته خوشبختانه یک بار در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این عدد به 100 درصد رسید که این امر بیانگر ترویج فرهنگ اهدای عضو است.


صادق بیگی در پایان خاطر نشان کرد: در این بیمارستان تا به امروز تعداد یکهزار و 203 مرگ مغزی به اهدای عضو ختم شده است که با این میزان توانسته‌ایم به 2هزارو 43 بیمار، پیوند عضو داشته باشیم که این رقم بالاترین آمار در کشور و خاورمیانه و سومین رقم در جهان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha