مصرف جوشانده گیاه شاه پسند، سبب درمان درد عصبی، سرگیجه و ضعف روانی می‌شود. همچنین مصرف جوشانده شاه پسند برای انواع ناراحتی‌های عصبی، سرفه، بی خوابی و حالات ترس و تب توصیه شده است.

گیاه شاه پسند که در دو نوع معمولی و آمریکای جنوبی موجود است، می‌تواند زخم‌ها و ورم‌ها را با التیام نسوج بدن بهبود ‌بخشد. این گیاه برای درمان نقرس نیز استعمال می‌شود.

این گیاه ماده درمانی مناسبی برای موارد اسپاسم و ضد تب است. اما این گیاه قبل از همه یک ماده مطمئن برای معده است؛ در موارد اختلالات هاضمه و نفخ، هیچ چیز بهتر از شاه پسند آمریکایی جنوبی وجود ندارد.

طریقه مصرف شاه پسند (معمولی)

بیست تا سی گرم از گیاه خشک را در یک لیتر آب دم می‌کنند و روزانه دو تا سه فنجان می‌نوشند. برای استعمال داخلی یک مشت کوچک از گیاه خشک با یک لیتر آب کافی است در مصرف خارجی (به شکل کمپرس کردن، محلول غرغره، پانسمان)یک پیمانه گیاه خشک شده در یک لیتر آب به کار برده شود.

طریقه مصرف شاه پسند (آمریکای جنوبی)

بیست تا سی گرم از گل و برگ گیاه را در یک لیتر آب می ریزند و دم کرده قابل شرب مطبوعی درست می‌کنند. اما اگر بخواهند بیشتر از دو فنجان در روز میل کنند باید مقدار گیاه را به شش گرم در یک لیتر آب تقلیل داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha