چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
کد خبر: 166593

نوشیدن آب در میان وعده‌های غذایی سبب رقیق شدن شیره معده شده و باعث بروز بیماری زخم معده می شود.

سلامت نیوز: نوشیدن آب در میان وعده‌های غذایی سبب رقیق شدن شیره معده شده و باعث بروز بیماری زخم معده می شود.


به گزارش سلامت نیوز، رضا حشمتی محقق و پژوهشگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به معضلات آب خوردن در وسط غذا اظهار داشت: در هنگام غذا خوردن یک شیره بزاقی در دهان ترشح می‌شود و این بزاق سبب تسریع در پایین رفتن غذا به درون مری شده، که آب خوردن در بین غذا باعث مختل شدن کار این بزاق و همچنین دیگر آنزیم‌های موجود در دهان می‌شود.


وی بیان کرد: سلول‌های پوشاننده دیوار معده و روده در اثر آب خوردن بین غذا تضعیف و همین امر باعث هضم ناقص غذا و در نتیجه احساس ترش کردن معده و ایجاد نفخ در افراد می‌شود.

این پژوهشگر با بیان اینکه آب خوردن بین غذا ph بدن را متغیر می‌کند، افزود: زمانی که بین غذا آب مصرف می‌کنیم، شیره موجود در معده رقیق شده و کار هضم معده به هم می‌ریزد و سبب دل درد شدید می‌شود.


حشتمی ابراز داشت: کسانی که از کولیت روده رنج می‌برند مطلقاً از نوشیدن آب بین غذا خودداری کنند، زیرا این عمل سبب ضعیف شدن دستگاه گوارش و همچنین سوءهاضمه می‌شود.


وی ادامه داد: نوشیدن آب در بین غذا سبب هضم شدن موادی همچون نشاسته و چاقی بیش از حد بلغمی و همچنین سبب یبوست مزاجی افراد می‌شود.

حشتمی در پایان گفت: مصرف آب در بین وعده‌های غذا سبب از بین رفتن آنزیم نسالین و ماده مولین که لعاب معده را می‌پوشاند شده، که در نتیجه فرد دچار زخم معده و اثنی‌عشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha