سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 16660

گسترش سرطان موجب شده که بیشتر مردم با شنیدن این واژه دچار وحشت شوند و هر عامل ناشناخته ای را به سرطان ربط دهند. پنج دلیل واهی برای سرطان که تاکنون هیچ ریشه علمی برای آنها ارائه نشده در گراذشی معرفی شده اند.

تاکنون دلایل و نظریات زیادی که می توانند برای توسعه سرطان خطرناک باشند ارائه شده این در حالی است که بسیاری از این دلایل واهی بوده و بیش از آنکه صحت علمی آنها اثبات شده باشد صرفا موجب ترس می شوند. به همین منظور وبلاگ Cracked پنج نمونه از شاخص ترین دلایل واهی که می توانند منجر به بروز سرطان شوند معرفی کرده است.

تلفنهای همراه
این دلیل واهی برای سرطان از سال 1993 آغاز شد. زمانی که یک شهروند آمریکایی به اطلاع یک شرکت تلفن رساند که تلفن همراه موجب شده همسرش به سرطان "نوع آنتن" مبتلا شود! از آن زمان دهها و دهها مطالعه علمی در این زمینه انجام شد اما هرگز ارتباط میان سرطان و تلفن همراه اثبات نشد.

شیرین کننده ها
این دلیل واهی از سال 1996 و پس از انتشار نتایج آزمایشاتی آغاز شد که خبر از افزایش موارد سرطان مغز بین 1975 تا 1992 در اثر استفاده از ماده شیرین کننده مصنوعی غیر ساکاریدی "اسپارتام" می داد. جالب است که بعدها موسسه ملی سرطان نشان داد که ماده "اسپارتام" تنها از سال 1981 وارد بازار شده است و بنابراین نمی توانسته سبب ایجاد سرطان در شش سال قبل از عرضه آن باشد!
به علاوه آزمایشاتی که بر روی موشهای آزمایشگاهی انجام شد نشان داد برای اینکه "اسپارتام" بتواند موجب بروز سرطان شود یک دوز از این ماده شیرین کننده برابر با دو هزار و 83 قوطی کوکاکولا در روز نیاز است!

فر مایکروویو
این دلیل واهی از پایان دهه 80 و زمانی که محققی به نام "هانس هرتل" به مدت دو ماه در یک اتاق هتل تنها سبزیجاتی را که در فر مایکروویو پخته شده بودند می خورد آغاز شد. پس از دو ماه، نتایج آزمایشات خون این محقق علائمی از سرطان را در فاز اولیه نشان داد. در این مورد به این نکات توجه داشته باشد: نتایج این آزمایشات هرگز در یک مجله علمی معتبر بین المللی منتشر نشد و هرگز هیچ گروه کنترلی در این آزمایشات شرکت نداشت. تاکنون بررسیهای زیادی بر روی این نوع از لوازم الکترونیکی خانگی انجام شده است که نشان می دهند پرتوهای به کار رفته در این فرها به اندازه ای قوی نیستند که بتوانند به DNA آسیب برسانند و یا غذاها را به روشی تغییر دهند که برای سلامت انسان مضر باشند.

خطوط  برق فشار قوی
این دلیل واهی از سال 1979 آغاز شد. زمانی که دو محقق به نامهای "نانسی ورتمایر" و "اد لیپر" نتایج بررسیهایی را منتشر کردند که نشان می دادند تعدادی موارد لوکمی در مناطق "دنور" نزدیک به خطوط فشار بالا مشاهده شده است که علت این موارد می توانستند در اثر میدانهای الکترومغناطیسی کابلها ایجاد شده باشند.
به گزارش مهر، به تازگی این مطالعات تکرار شدند و نشان دادند که علت تعداد زیاد ابتلا به سرطان خون در "دنور" نمی تواند خطوط فشار قوی برق باشد. به ویژه که تاکنون هرگز هیچ موردی که ارتباط میان نمایشگرهای تلویزیونی، رایانه ها و کابلهای برق خانگی و سرطان را نشان دهد مشاهده نشده است.

آب فلورایدی شده
این دلیل واهی در 1990 مطرح شد. زمانی که تحقیقاتی از سوی "برنامه سم شناسی ملی آمریکا" انجام شد و این فرضیه را مطرح کرد که ارتباط میان آب فلورایدی شده و سرطان استخوان وجود دارد این تئوری در سال 2006 بار دیگر بررسی شد و به نتایج مشابهی دست یافت به طوری که نتایج این آزمایشات را شرکت چند ملیتی "کالگیک" تولید کننده خمیردندان سانسور کرد.
جالب است بدانید که بیش از 50 بررسی مختلف از سال 1990 تاکنون از سوی آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، سرویس بهداشت عمومی آمریکا، شورای ملی تحقیقات، سرویس بهداشت عمومی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا انجام شده اند که نشان می دهند آب فلورایدی شده هیچ ارتباطی با سرطان ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha