با نزدیكی حلول ماه مبارك رمضان، دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارتی بر نحوه طبخ و مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی به دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ شد.

در این دستورالعمل با اشاره به شروع برخی فعالیت‌های خاص از قبیل تهیه و فروش زولبیا، بامیه، انواع شیرینی، بستنی، آش، حلیم و نیز برگزاری مجالس افطاری و مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد و اماكن مذهبی آورده شده است: نظارت، كنترل و بازرسی بهداشتی مراكز و اماكن فوق در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های مرتبط با غذا و آب از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در بخش دیگری از این دستورالعمل، با بیان اینكه ماه مبارك رمضان امسال با بروز مواردی از بیماری آنفلوآنزای نوع A و احتمال شیوع بیماری همراه بوده در ادامه بر ضرورت طرح تشدید و كنترل و بازرسی مراكز اماكن به ویژه در ساعات غیر اداری تاكید و آورده شده است: بازرسان بهداشت محیط موظفند نتایج اقدامات انجام شده را چون سنوات گذشته به اطلاع مراكز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت برسانند.

گفتنی است، هماهنگی با سازمان‌های مرتبط به ویژه تبلیغات اسلامی و امور مساجد برای حضور مدیران شبكه‌های بهداشت و درمان یا كارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان در جلسه مبلغین از ابتدای ماه مبارك رمضان برای ارایه توصیه‌های بهداشتی و تاكید بر تذكرات لازم بهداشتی برای رعایت این اصول توسط مردم از الزامات یكی از بندهای این دستورالعمل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha