کوچ گروه های همسریابی به تلگرام

سلامت نیوز: کاربری جدیدی که تلگرام برای کاربران خود درنظر گرفته حالا به سمتی رفته که هر شهروند می تواند در این پیام رسان کانالی داشته باشد، برای خود مخاطبانی را جذب کند و به اهدافی که مد نظر دارد نیز برسد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، سرعت به روز شدن شبکه های اجتماعی حالا به حدی رسیده که پیام رسان های اینترنتی مبدل به رسانه هایی در مقیاس جامعه شده اند. کاربری جدیدی که تلگرام برای کاربران خود درنظر گرفته حالا به سمتی رفته که هر شهروند می تواند در این پیام رسان کانالی داشته باشد، برای خود مخاطبانی را جذب کند و به اهدافی که مد نظر دارد نیز برسد. علاوه بر شهروندان موسسه ها و نهادهای اجتماعی، اقتصادی، ارتباطی، سیاسی و... نیز از موقعیت بهره بردند و حالا به عنوان مثال کمتر رسانه ای را می توان یافت که کانال تلگرامی نداشته باشد. ایسنا، مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری تسنیم، خبرآنلاین و... همگی دارای کانال های تلگرامی هستند و از این طریق تولیدات رسانه ای خود را بی واسطه در اختیار مخاطبان خود قرار می دهند.

علاوه بر این سیاست مداران ایرانی نیز از این کانال ها استقبال کرده اند و حتی گروه هایی مانند خاطرات روزانه آیت الله هاشمی هم در تلگرام ساخته شده است. در این میان اما پرمخاطب ترین گروه تلگرامی مربوط به سایت رسمی مقام معظم رهبری است . این کانال در ایام محرم بیش از پیش تاثیرگذاری خود را نشان داد و گزارش لحظه به لحظه از برنامه های عزاداری در حسینیه امام خمینی(ره) به مذاق مخاطبان این کانال خوش آمد.

حرف های درگوشی جامعه در تلگرام

علاوه بر این نکات، یکی از مهم ترین گروه هایی که در تلگرام اقدام به جذب مخاطب می کنند، گروه هایی است که به بهداشت جنسی، روابط زناشویی و راه و رمز زندگی سالم می پردازند. در اصل می توان این گروه ها را یکی از پرمخاطب ترین گروه های تلگرامی در میان کاربران ایرانی خواند. به طور مثال در یکی از گروه های تلگرامی که به بهداشت جنسی و روابط زناشویی می پردازد نوشته شده:« اگر با مشکلی در روباط زناشویی مواجه شدید،باید با پزشک در مورد تاریخچه جنسی صحبت کنید ، که آیا در حال حاضر از نظر جنسی فعال می باشید و یا نگرانی های جنسی شما کدام هستند . » یا در یک تقسیم بندی کلی از ناتوانی های جنسی نوشته شده است:«ناتوانی جنسی در زنان عمدتا به چهار دسته تقسیم می شوند: میل جنسی کم(داشتن میل جنسی کم ، یا گرایش جنسی ضعیف. این شایعترین نوع اختلال جنسی در میان زنان است.)اختلالات انگیختگی جنسی (تمایل شما به عمل جنسی ممکن است دست نخورده باشد، اما شما توانایی برانگیخته شدن یا نگهداری آن در زمان فعالیت جنسی ندارید.) اختلالات اوج لذت جنسی واختلالات درد جنسی»
نکته قابل تعامل در این مسئله استقبال ازکانال هایی است که حرفهایی را می زنند که در جامعه کمتر مطرح می شود و یا با اصطلاح جز حرف های در گوشی است. البته کاربری های منفی در تلگرام صورت می گیرد که کانال های جوک و تصاویر زننده از جمله آنهاست.

گروه های همسریابی به تلگرام کوچ کردند

هم اکنون براساس تصمیم معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، تنها سایتی که در عرصه همسریابی فعالیت می کند، سایت همسان گزیی وابسته به موسسه تبیان است که در اصل یک نهاد شبه دولتی به حساب می آید. اولین تلاش‌ها برای تأسیس سامانه‌ای دولتی برای همسان‌گزینی به سال ١٣٨٧ و اقدامات سازمان ملی جوانان برمی‌گردد. پس از شکست اولیه این طرح، سازمان ملی جوانان طرحی را به دولت برد تا بتواند بازهم با ایجاد سامانه‌ای، فرایند همسر‌گزینی در فضای مجازی را مدیریت کند، که این طرح هم در گذر زمان محکوم به شکست شد. حالا به تازگی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با واگذاری همسرگزینی دولتی به سایت تبیان، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، گام سوم تلاش دولت برای رسمی‌شدن فعالیت‌های همسریابی در فضای مجازی طی سال‌های اخیر را برداشته است. این اتفاق در شرایطی است که نحوه مواجهه دولت و برنامه‌ریزان اجتماعی و فرهنگی طی سال‌های اخیر با مراکز مجازی همسریابی همواره با کش‌وقوس‌های فراوانی همراه بود. رویکرد دولت و قوه‌قضائیه در ابتدا فیلترینگ این سایت‌ها بود، پس از آن دربرگیرندگی و استقبال برخی کاربران اینترنتی در ایران، باعث شد، دولت اقدام به صدور مجوز فعالیت به سایت‌ها کند، تا با این کار مانع سوءاستفاده و سوء‌برداشت در میان مخاطبان سایت و گردانندگان آنها شود. اما رشد قارچ‌گونه سایت‌های همسریابی و انجام فعالیت‌هایی مغایر با هدف همسریابی، باعث شد حتی دولت نیز در مواجهه با این سایت‌ها دچار سردرگمی شود. بااین‌حال به نظر می‌رسد، این سردرگمی باز زمینه‌ساز ورود دولت به مقوله همسریابی در فضای مجازی با پیمانکاری نهادی شبه‌دولتی شده است. اما درست یک ماه پس از این اتفاق شاهد کوچ سایت های غیرمجاز همسریابی به تلگرام هستیم که حتی برخی از آنان نیز اقدام به معرفی کیس هایی برای ازدواج موقت می کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسام ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
    5 1
    اوکی
  • mohammad ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    1 0
    اوکی