دبیر ستاد مرکزی و مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو سه نوع مرگ‌ومیر ناشی از سوءمصرف موادمخدر را برشمرد و به ارائه آمار درباره میزان مرگ و میر ناشی از سوءمصرف مواد پرداخت.

سلامت نیوز:دبیر ستاد مرکزی و مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو سه نوع مرگ‌ومیر ناشی از سوءمصرف موادمخدر را برشمرد و به ارائه آمار درباره میزان مرگ و میر ناشی از سوءمصرف مواد پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر طلعت قانع درباره وضعیت مسمومیت با سوءمصرف مواد مخدر و مرگ‌ومیر ناشی از آن، گفت: نکته قابل توجه در این خصوص تفکیک موارد مرگ ناشی از سوءمصرف مواد به سه دسته است.


وی افزود: اولین نوع مرگ ناشی از سوءمصرف مواد مخدر، مسمومیت حاد با مواد است. این نوع مسمومیت با مواد مواردی را مانند باز شدن بسته‌های حمل مواد در شکم، تزریق مواد یا مسمومیت با دوز بالا و ... را شامل می‌شود. نوع دوم، مرگ ناشی از عوارض مصرف طولانی مدت مواد مخدر است که منجر به عفونت‌های ایدز، هپاتیت و ... خواهد شد.


قانع نوع سوم مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با مواد مخدر را مرگ ناشی از مصرف مواد روانگردان عنوان کرد و گفت: بر این اساس از میان دو هزار و 986 مورد مرگ ناشی از مواد مخدر و روانگردان در سال 1393، 54.8 درصد مربوط به مسمومیت حاد، 37 درصد مربوط به عوارض اعتیاد و هشت درصد متعلق به مرگ ناشی از ترکیبات روانگردان بوده است.


وی همچنین اظهار کرد: همین آمار در پنج ماه نخست سال 1394 به این ترتیب است که از میان یک هزار و 191 مورد مرگ ناشی از مواد مخدر و روانگردان، 53 درصد مربوط به مسمومیت حاد، 31 درصد مربوط به عوارض اعتیاد و 16 درصد متعلق به مرگ ناشی از ترکیبات روانگردان بوده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha