مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه واردات خون و فرآورده‌های خونی به کشور نداریم، گفت: نگاه اقتصادی فرانسوی‌ها به مسئله خون سبب پیدایش فاجعه در این کشور شد ولی پس از آن تجربه خود را در این زمینه مدیریت کرد.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه واردات خون و فرآورده‌های خونی به کشور نداریم، گفت: نگاه اقتصادی فرانسوی‌ها به مسئله خون سبب پیدایش فاجعه در این کشور شد ولی پس از آن تجربه خود را در این زمینه مدیریت کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر پورفتح‌اللهدر رابطه با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان انتقال خون فرانسه، اظهار داشت: این تفاهم‌نامه مبنی بر انتقال تجربیات میان ما و کشور فرانسه بود چرا که فرانسوی‌ها تجربه بسیار خوبی در زمینه مدیریت خون و جلوگیری از انتشار بیماری‌های منتقله از طریق خون دارند.


وی با اشاره به اینکه فرانسه به دنبال پیدایش HIV و هپاتیت B یکی از کشورهایی بود که بیشترین آلودگی در آن به وقوع پیوست چرا که صنعت پلاسما و انتقال خون این کشور ساماندهی نداشت و هر کسی می‌توانست وارد صنعت پلاسما و انتقال خون آنها شود.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ادامه داد: نگاه اقتصادی به مسئله خون سبب پیدایش فاجعه در این کشور شد ولی پس از آن فرانسه تجربه خود را در این زمینه مدیریت کرد و بعد از آن انتقال خون فرانسه ملی شد.


پورفتح‌الله با بیان اینکه فرانسه با تجربه بالا از سازمان‌های پیش رو در انتقال خون است، بیان کرد: در حال حاضر فرانسه یک آموزش عالی را در رابطه با طب انتقال خون ساماندهی کرده و وضعیت پلاسمایی آنها ملی شده است، بنابر این انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان انتقال خون این کشور در زمینه انتقال تجربیات مفید واقع می‌شود.


وی افزود: سازمان انتقال خون ایرانی سابقه 40 ساله داشته و در میان کشورهای در حال توسعه بی‌نظیر است، لذا می‌توانیم نقش رهبری در کشورهای منطقه برای آموزش انتقال خون داشته باشیم، بنابر این فرانسه نیز علاقه‌مند به تبادل اطلاعات و تجربیات بود.


مدیرعامل سازمان انتقال خون با تأکید بر اینکه در حال حاضر به هیچ وجه واردات خون و فرآورده‌های خونی کشور نداریم، تصریح کرد: 100 درصد خون و فرآورده‌های آن در کشور تأمین می‌شود ولی در حوزه داروهای مشتق از پلاسما واردات انجام می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha