چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 16674

همزمان با ماه مبارك رمضان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: از عرضه زولبیا، بامیه و شیرینی‌های سنتی ویژه این ماه به صورت فله‌ای و روباز و یا در بسته بندی‌های غیرمجاز از قبیل جعبه‌های شیرینی غیر بهداشتی و غیر استاندارد و كیسه‌های بازیافتی جلوگیری می‌شود.

همچنین از مراكز تهیه زولبیا، بامیه، كبابی، آش، حلیم، شیرینی محلی و سنتی مخصوص ماه مبارك رمضان كنترل، نظارت و بازرسی مستمری انجام می‌گیرد و در این بازرسی‌ها بر نوع روغن‌های مصرفی و جلوگیری از استفاده از روغن‌های غیرمجاز و غیراستاندارد در تهیه مواد غذایی به ویژه زولبیا و بامیه توجه می‌شود.

بر پایه این گزارش، عرضه سبزی و سالاد همراه غذا در مساجد و نذورات از دیگر مسایلی است كه رعایت مراحل سالم سازی آن الزامی است. همچنین توزیع مواد غذایی پخته شده باید فقط به صورت گرم و تازه باشد و از نگهداری مواد غذایی پخته شده در شرایط محیط به مدت بیش از 2 ساعت جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، در مراكز افطاردهی و در نذورات در صورت استفاده از ظروف یكبار مصرف باید مجوز بهداشتی داشته باشند و در تهیه غذا از روغن با ترانس پایین و ترجیحا مایع و نمك ید دار تصفیه شده استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha