چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 16675

پژوهشگران با تولید ابزار پیشگیری مولكولی كه نوع جدیدی از شیوه‌های پیشگیری است، موفق شدند: وسیله‌ای موثرتر و كارآمد برای پیشگیری از ایدز ابداع كنند.

دانشمندان دانشگاه اوتا در آمریكا نوع جدیدی از ابزار پیشگیری مولكولی را تولید كرده‌اند كه از زنان در برابر ایدز بویژه در آفریقا و دیگر كشورهای فقیر محافظت خواهد كرد. این وسیله جدید یك كاندوم مولكولی است كه به صورت ژل و قبل از تماس جنسی تزریق می‌شود.

پس از تزریق، این ژل جدید به حالت نیمه جامد درمی‌آید و ذرات ویروس ایدز را در تله‌های میكروسكوپی بدام می‌اندازد؛ به طوری كه نمی‌توانند سلولهای بدن را آلوده كنند.

دكتر پاتریك كیزر یكی از محققان این پژوهش و استادیار زیست مهندسی دانشگاه اوتا درباره این دستاورد جدید و كارآمد اظهار داشت: روش جدید منحصر به فرد و فوق العاده است و مشابه آن قبلا هرگز تولید نشده است.

وی افزود: ما این فناوری‌ها را برای زنان تولید می‌كنیم؛ به طوری كه بتوانند بدون نیاز به تایید همسرانشان از خود در برابر ویروس ایدز محافظت كنند. بویژه برای زنان در كشورهای فقیر آسیایی و آفریقایی كه اغلب نمی‌توانند همسرانشان را وادار به استفاده از شیوه‌های پیشگیری نمایند و توان محافظت از خود را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha