رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ممنوعیت هرگونه جابجایی و انتقال پذیرفته شدگان دانشگاههای علوم پزشکی در کنکور گفت: انتقال دانشجویان تنها با سه شرط و از نیمسال دوم تحصیل قابل انجام خواهد بود.

دکتر غلامرضا حسن زاده در گفتگو با مهر افزود: داوطلبان کنکور و خانواده های آنها در زمان انتخاب رشته دقت کنند که مکانی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند که دچار محدودیتهایی بعدی نشوند. بسیاری از خانواده ها تصور می کنند پس از انتخاب رشته، امکان انتقال وجود دارد در صورتی که این امکان برای دانشجویان علوم پزشکی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از رشته های علوم پزشکی دارای شرایط ویژه ای هستند و به هیچ عنوان امکان انتقال آنها از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر وجود ندارد و داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته به این نکته توجه کنند.

حسن زاده اضافه کرد: با توجه به مصوباتی که در این زمینه وجود دارد امکان انتقالی و یا مهمان شدن در نیمسال اول تحصیلی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به سه شرط خاص برای انتقال دانشجویان از نیمسال دوم تحصیلی به مهر گفت: دانشجویانی که دارای شرایط خاصی هستند تنها از نیمسال دوم تحصیلی می توانند برای انتقال اقدام کنند.

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشجویان دختر که پس از قبولی در دانشگاه ازدواج کرده باشند، دانشجویان سرپرست خانوار و دانشجویانی که دارای بیماری صعب العلاج باشند تنها افرادی هستند که می توانند برای انتقال اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ممنوعیت جابجایی دانشجویان در دانشگاههای علوم پزشکی همچنان به قوت خود باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha