رئیس مرکز مشاوره و درمان دانشگاه مازندران گفت: اختلالات روانی -اجتماعی با مجموع 37.7 درصد بالاترین علت مراجعه دانشجویان به مراکز مشاوره و درمانی را به خود اختصاص داد.

دکتر صمد ایزدی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه شورای مشاوره دانشگاه مازندران در بابلسر مسائل عقیدتی را با فراوانی یک درصد کمترین دلیل مراجعه دانشجویان بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه مســائل تحصیلی، خانوادگی، ازدواج یا ارتباط با جنس مخالف، روابـط بین فردی، اختلالات رفتاری و مشکلات معیشتی به ترتیب از 5/21 تا 6درصد دلایل مراجعه دانشجویان را تشکیل داده اند، افزود: 61 درصد مراجعان به این مرکز، دانشجویان دختر بوده اند.

رئیس مرکز مشاوره و درمان دانشگاه  مازندران همچنین نمایش فیلمهای روان شناختی همراه با نقد و بررسی روانشناسانه مشاوران در دانشکده ها و خوابگاهها، جلسات سخنرانی، مسابقات بر اساس جدیدترین نشریه پیام مشاور و پاسخ به سئوالات کتبی دانشجویان را از جمله مهمترین فعالیت های این حوزه برشمرد.

به گفته ایزدی، مرکز مشاوره و درمان دانشگاه مازندران از سال تحصیلی گذشته با راه اندازی پایگاه www.stumz.ir به صورت اینترنتی خدمات مشاوره ای ارائه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha