رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تمرین زلزله ۶.۸ ریشتری در تهران گفت: ۷ استان به طور مستقیم و ۲۴ استان دیگر غیرمستقیم در این تمرین شرکت کردند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تمرین زلزله ۶.۸ ریشتری در تهران گفت: ۷ استان به طور مستقیم و ۲۴ استان دیگر غیرمستقیم در این تمرین شرکت کردند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ناصر چرخساز با اشاره به برگزاری مانور زلزله 6.8 ریشتری در تهران گفت: در این مانور 7 استان به صورت مستقیم و 24 استان بصورت غیمستقیم شرکت داشتند.


وی ادامه داد: استان‌های مازندران، قم، سمنان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران به صورت مستقیم در این مانور که بدون اطلاع برگزار شده بود شرکت داشتند.
رئیس سازمان امداد و نجات خاطر نشان کرد: این استان‌ها در 8 نقطه سرخه‌حصار که پوشش آن با استان مازندران است، پارک جانبازان (صالح‌آباد) با استان تهران شعبه پاکدشت و شهرری، چیتگر – میدان گلها با استان البرز، چیتگر – خرگوش‌دره با استان تهران، آزادگان با استان قم، پارک توسکا با استان سمنان، پایگاه اقماری رباط‌کریم با استان مرکزی و پایگاه اقماری محمد شهر کرج با استان قزوین اقدام به برپایی 8 اردوگاه اسکان اضطراری کردند.


وی با بیان اینکه هر کدام از این اردوگاه‌ها برای اسکان 50 خانوار احداث شدند، در پاسخ به این سوال که هلال احمر توانایی احداث چند چادر در همان ساعات اولیه را دارد گفت: ما در احداث چادرها محدودیت خاصی نداریم چرا که هم جانمایی را انجام دادیم و هم تعداد قابل توجهی چادر در اختیار داریم.


چرخساز نکته مهم در این مانور را مشارکت 24 استان دیگر کشور عنوان کرد و افزود: این استان‌ها مانور دور میزی برگزار کردند و همه آنها وظایفی را بر طبق دستورالعمل عهده‌دار بودند و بعد از مانور هم کارگروه امداد و نجات کشوری بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.


وی خاطرنشان کرد: این مانور چند نکته حائز اهمیت داشت که اولی شکستن تابویی است که در تهران داریم و اطلاع رسانی کافی در مورد زلزله انجام نمی‌شود. این مانور شروع خوبی بود برای اقدام عملی در مورد زلزله تهران.


رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: شاید رضایت کامل را برای ما نداشت برای اینکه بخشی از کار امداد و نجات را انجام دادیم و نتوانستیم اقدامات کافی را انجام دهیم، اما توجه به اینکه هیچکدام از عوامل از برگزاری مانور اطلاع نداشتند، عملکرد خوبی را شاهد بودیم.


وی در پاسخ به این سوال که چقدر به اهداف خود نزدیک بودید گفت: با توجه به شرایط ما به اهداف اولیه رسیدیم و عملکرد قابل قبولی را شاهد بود.
چرخساز در مورد همراهی سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری و مدیریت بحران در این مانور گفت: هماهنگی ها با این سازمان‌ها انجام شده بود و بیشتر در حد هماهنگی بود.


وی در مورد اینکه هلال احمر در ساعت اول چه تعداد چادر می‌تواند احداث کند گفت: باید توجه کنیم که در زلزله تهران اولویت با نجات است و بعد کارهای امدادی مانند اسکان اضطراری انجام می‌شود.


رئیس سازمان امداد و نجات افزود: حجم بیشتر افراد در موضوع نجات به کار گرفته می‌شوند و بعد امداد صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه متغییرها در حوادث واقعی متفاوت است گفت: یکسری متغییرهایی داریم که در حادثه خود را نشان می‌دهد، بطور مثال نوع گسل فعال شده متفاوت است و با توجه به نوع گسل ما بخشی از راه‌های ارتباطی با استان‌های معین را از دست می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha