پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 16690

زمین‌ها و پاركهای بازی مدامی كه ایمن و بی‌خطر باشند منابع مهم شادی،‌ تفریح و سرگرمی برای كودكان هستند از این رو رعایت اصول ایمنی در این اماكن بسیار حائز اهمیت است.

شورای ملی ایمنی آمریكا به والدین توصیه می‌كند كه باید پیش از این كه به كودكان خود اجازه دهند در این زمین‌ها بازی كنند، از رعایت اصول و نكات ایمنی در آن مكانها اطمینان حاصل كنند.

در این مقاله چندین دستورالعمل برای والدین ارائه شده كه بتوانند با در نظر داشتن آن، ایمنی پارك‌ها و زمین‌های بازی را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوند.

بر اساس این دستورالعمل، سطح زمین‌های بازی كودكان باید از ماده‌ای نرم مانند شن، تراشه‌های چوب، مالچ (تركیب كاه و برگ)،‌ فرش‌های لاستیكی و یا تایرهای خرد شده درست شده باشد. تاب‌ها باید دارای صندلی‌های نرم باشند و باید طوری طراحی شده باشند كه از سایر تجهیزات زمین بازی جدا باشند. توصیه می‌شود از تاب‌هایی استفاده كنید كه صندلی‌های آنها كامل است و كودك را كامل در برمی‌گیرد. سرسره‌ها باید محكم با دستگیره‌های نرده‌ای مقاوم روی زمین ثابت شده باشند و در بالای آنها سقفی باشد كه كودك مجبور شود برای استفاده از آن روی سرسره بنشیند. الاكنگ‌ها باید فنردار باشند و الاكلنگ‌هایی كه با زنجیر تنظیم می‌شوند برای این منظور مناسب نیستند.

همچنین‌ تجهیزاتی كه برای بالا رفتن درست شده‌اند باید به خوبی ایمن بوده و محافظت شده باشند و دارای پله‌ها و دستگیره‌های محكم باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha