نتایج پژوهشی جدید نشان داد وزن کودک و سطح فعالیت فیزیکی او بر مهارت‌های یادگیری و تفکرش اثر می‌گذارد.

سلامت نیوز: نتایج پژوهشی جدید نشان داد وزن کودک و سطح فعالیت فیزیکی او بر مهارت‌های یادگیری و تفکرش اثر می‌گذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه جورجیا با بررسی ۴۵ کودک با وزن طبیعی و در طیف سنی ۷ تا ۱۱ سال بع این نتیجه دست یافتند. ۲۴ کودک، فعال و سایرین فعالیت فیزیکی نداشتند. فعال بودنِ کودک با انجام فعالیت‌های سازمان‌یافته مانند شنا کردن، ژیمناستیک و فوتبال برای بیش از یک ساعت در روز مشخص شد. همزمان یک گروه ۴۵ نفره از کودکان که دارای اضافه وزن بودند و غیرفعال محسوب می‌شدند نیز مورد بررسی قرار گرفتند.


کودکانی که وزن طبیعی داشتند به نسبت کودکانی که دچار اضافه وزن داشته و غیرفعال محسوب می‌شدند چربی بدنی کمتری داشتند و نرخ ضربان قلب‌شان پایین‌تر بود. علاوه بر این پژوهشگران دریافتند کودکانی که وزن طبیعی داشتند به نسبت هم‌سالان غیرفعال خود، در آزمون‌های مهارت‌های ذهنی مانند برنامه‌ریزی و توجه بهتر عمل می کنند.


این پژوهش توانست بین فعالیت فیزیکی و مهارت‌های ذهنی در کودکان ارتباط پیدا کند. «کاترین دیویس»، روان‌شناس سلامت بالینی دانشکده جورجیا، بیان داشت: «فعالیت فیزیکی حتی بین کودکانی که از وزن طبیعی برخوردارند نیز تفاوت ایجاد می‌کند. این امر تأثیر فعالیت فیزیکی بر عملکرد مغز را مورد تأیید قرار می‌دهد.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha