دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن آسیب شناسی و طب آزمایشگاه با اشاره به برگزاری همایش سالانه انجمن آسیب شناسی(۴ تا ۶ آذر ۹۴)، اظهارداشت: تازه‌های پاتولوژی در همایش معرفی و مرور خواهد شد.

سلامت نیوز: دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن آسیب شناسی و طب آزمایشگاه با اشاره به برگزاری همایش سالانه انجمن آسیب شناسی(۴ تا ۶ آذر ۹۴)، اظهارداشت: تازه‌های پاتولوژی در همایش معرفی و مرور خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر دارآفرین گفت: همایش سالانه آسیب شناسی یکی از مهمترین گردهمایی‌های جامعه آزمایشگاهی کشور محسوب می‌شود. در هر همایش تلاش می‌شود تازه‌ترین‌های پاتولوژی از طریق خبره‌ترین استادان در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد.


وی درباره اهداف برگزاری این همایش نیز گفت: به طور کلی هدف از برگزاری همایش‌های علمی درمیان گذاشتن تازه‌های آن علم با سایرین است و اصولا فضای همایش‌های علمی فضای مناسبی برای تعامل و آشنایی با استادان و تجربه‌های آنهاست. 


دارآفرین ادامه داد: از آنجا که علم پاتولوژی بسیار گسترده و به لطف پیشرفت علم مدام در حال بروز شدن است حضور در این همایش می‌تواند برای متخصصان امر بسیار مفید فایده باشد. پاتولوژی یک علم میان رشته‌ای است و در این همایش مقالات و پژوهش‌های جدید در زمینه‌های مختلف علوم پایه و پزشکی ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف همایش بررسی چالش‌های صنفی است عنوان کرد: مشکلاتی از قبیل شرایط و ضوابط طرح تحول نظام سلامت، مشکلات حقوقی که بعضا همکاران با آنها مواجه هستند، مباحث مربوط به تعرفه، مشکلات پزشکان جوانی که تازه فارغ التحصیل شده‌اند و البته پیگیری حضور رشته‌های مختلف جهت تصدی فنی آزمایشگاه بررسی خواهد شد. انجمن آسیب شناسی در کنار موضوعات علمی پیگیر شرایط صنفی متخصصان پاتولوژی است. 


دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن آسیب شناسی و طب آزمایشگاه درباره نحوه ثبت نام و اخذ امتیاز از همایش توضیح داد که طبق روال چند سال اخیر ثبت نام در تمام برنامه‌های آموزش مداوم منوط به ثبت نام و استفاده از سامانه آموزش مداوم www.ircme.ir است. اخذ امتیاز هم از طریق سامانه آموزش مداوم انجام می‌شود و همکاران هیچگونه گواهی دستی دریافت نخواهند کرد.


دارآفرین ادامه داد: با توجه به بخشنامه اخیر وزارت بهداشت مبنی بر اینکه هر فرد در یک روز تنها امکان شرکت در یک برنامه را دارد، انجمن تمام تلاش خود را کرد تا بیشترین امتیاز را برای همکاران لحاظ کند در نتیجه امتیاز شرکت در همایش به ۱۷ امتیاز افزایش پیدا کرد. همکارانی هم که تمایل به شرکت در همایش ندارند می‌توانند با شرکت در برنامه‌های مدون برای هر برنامه سه امتیاز دریافت کنند که در جمع ۹ امتیاز را برای همکاران به همراه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار بخش دانشجویی به برنامه‌های همایش اضافه شده است عنوان کرد: بدون شک ارتقا دانش پاتولوژی بستگی مستقیم به حضور رشته‌های مختلف و همکاری‌های گسترده رشته‌های بالینی و علوم پایه دارد و از طرفی حضور دانشجویان رشته پزشکی می‌تواند در آشنایی دانشجویان با پاتولوژی موثر باشد. بطور کلی ۷۱ مقاله در این بخش دریافت شد که بیشتر از نیمی از آنها پس از داوری پذیرفته شد.


دبیر اجرایی هفدهمین همایش سالانه انجمن آسیب شناسی و طب آزمایشگاه از برگزاری نمایشگاه جنبی در این همایش که در محل سالن همایش‌های رازی برگزار می شود خبر داد و اظهار کرد: تا این لحظه در حدود ۷۰ شرکت تولیدکننده و وارد کننده محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی برای حضور در همایش اقدام کرده‌اند که تمامی آنها توسط اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت شده و مورد تایید هستند. البته انجمن برای حمایت از تولید برای شرکت‌های تولید کننده تخفیف ویژه در نظر گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha