بررسی روند ابتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A در کشور نشان می دهد ابتلا به این بیماری طی روزهای اخیر شتاب بیشتری به خود گرفته است.

بنا بر آمار منتشر شده از سوی وزارت بهداشت  طی  چهار روز گذشته آمار مبتلایان از 144 نفر به 196 رسیده است که به طور میانگین روزانه 13 مورد جدید ابتلا داشته ایم.

این در حالی است که مرور آمارها از هفدهم تا بیست و یکم مرداده ماه جاری فقط  52 مورد جدید ابتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A در کشورمان به تایید وزارت بهداشت رسیده است.

در واقع در مدت 4 روز گذشته به طور میانگین روزانه 13 مورد ابتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A در کشور ثبت شده است که با توجه به آمار روزهای قبل از آن حکایت از شتاب این بیماری در کشور دارد.

 در مدت 4 روز گذشته به طور میانگین روزانه 13 مورد ابتلا به ویروس آنفلوانزای نوع A در کشور ثبت شده است که با توجه به آمار روزهای قبل از آن حکایت از شتاب این بیماری در کشور دارد
دکتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت 53 درصد مبتلایان به این بیماری را شامل افرادی می داند که از سفر حج به کشور بازگشته اند و یا کسانی بوده اند که در تماس با زائران قرار داشته اند.

اظهارات دکتر گویا در حالی منتشر می شود که چندی پیش نیز دکتر حسینعلی شهریاری نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تایید سرعت بالای ابتلا به این ویروس در کشور، گفته بود که حداقل 10 میلیون ایرانی نفر ظرف دو تا سه سال آینده به ویروس آنفلوانزای نوع A مبتلا می شوند که در خوشبینانه ترین حالت از هر 200 نفر مبتلا که شناسایی نشوند، یک نفر فوت می کند.

اولین مورد بیماری آنفلوانزای نوع H1N1) A) که اول تیر ماه امسال از سوی وزارت بهداشت تایید و اعلام شد، مربوط به یک نوجوان 16 ساله ایرانی ‌الاصل مقیم آمریکا بود که به همراه خانواده وارد تهران شده بود.

اجتناب از تماس نزدیک با افراد مبتلا به آنفلوانزای نوع A و پرهیز از دست دادن و روبوسی با این افراد، می تواند از انتقال این بیماری به دیگران جلوگیری کند.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا دو سال آینده تعداد مبتلایان به آنفلوانزای خوکی به 2 میلیارد نفر می رسد.

نکته ای که موجب گمراهی مردم از تشخیص آنفلوانزای خوکی می شود این است که بعضا این بیماری با آنفلوانزای فصلی اشتباه گرفته می شود. در صورتی که طبق نظر کارشناسان، آنفلوانزای فصلی 5 تا 10 درصد مردم را مبتلا می‌کند. در حالی که قدرت انتقال آنفلوانزای خوکی 22 تا 33 درصد است. از طرف دیگر آنفلوانزای فصلی در افراد مسن و خردسالان بروز می ‌کند این در حالی است که آنفلوانزای خوکی اغلب نوجوانها را درگیر می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha