یک بررسی جدید نشان داده است یک زن در سن ۵۰ سال که تست تراکم استخوان او نرمال گزارش شده نیازی نیست که تا ۱۰ و حتی شاید ۱۵ سال بعد از آن مجددا تراکم استخوان خود را اندازه گیری کند.

سلامت نیوز: یک بررسی جدید نشان داده است یک زن در سن ۵۰ سال که تست تراکم استخوان او نرمال گزارش شده نیازی نیست که تا ۱۰ و حتی شاید ۱۵ سال بعد از آن مجددا تراکم استخوان خود را اندازه گیری کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، با این حال اگر در تست تراکم استخوان اولیه آثاری از کاهش قدرت استخوان دیده شود ریسک شکستگی زیاد است و فرد نیاز به درمان دارد. این بیماران ممکن است نیاز به تکرار تست تراکم استخوان در سال های بعد داشته باشند.


این یافته براساس مطالعه ای است که بر روی حدود ۴۱۰۰ زن در سنین ۶۴-۵۰ سال انجام شده است.


این مطالعه نشان داده است در زنانی که تست اولیه تراکم استخوان در آنها هیچ گونه استئوپروز یا پوکی استخوانی را نشان نداده است برای یک درصد از جوان ترین آنها ۱۳ سال و برای یک درصد از مسن ترین آنها ۸ سال طول می کشد تا مبتلا به یک شکستگی در ناحیه ستوان مهره یا لگن شوند.


با این حال کسانی که در اولین تست تراکم استخوان نشانه هایی از پوکی استخوان دارند دارای ریسک بالای شکستگی هستند. در عرض سه سال یک درصد از این زنان دچار یک شکستگی عمده می شوند و در این زنان باید بررسی های تشخیصی جهت اندازه گیری میزان تراکم استخوان در فواصل کمتری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha