محققان کالجهای نورد پاریس و ماونت هالیوک با انجام آزمایشی بر روی مورچه ها اعلام کردند این حشرات تنها پیام کمک هم خانواده های خود را دریافت کرده و تنها به آنها کمک می کنند.

محققان آمریکایی و فرانسوی دریافتند که مورچه های مدیترانه ای تنها به مورچه های در دام افتاده ای کمک می کنند که از خانواده آنها باشد.

طی آزمایشی به منظور اثبات این قانون در میان مورچه ها، محققان گروهی کوچک از 5 مورچه را در موقعیتهای مختلف و توسط تله های خاص به دام انداختند چند مورچه از میان به دام افتادگان در خانواده مورچه هایی بودند که برای نجات فرستاده شدند و برخی دیگر از گونه ها و یا خانواده های نا آشنا بودند.

محققان مشاهده کردند مورچه های نجات دهنده تلاش کردند لایه های پلاستیکی یا تله ای را که مورچه دیگر در آن به دام افتاده بود را جا به جا کند، همچنین این مورچه ها تلاش کردند با زدودن دانه های شن از اطراف تله به رهایی مورچه های دربند کمک کنند.

اما نکته جالب توجه در این عملیات این بود که مورچه ها تنها برای نجات دادن جان مورچه هایی از خانواده خود تلاش می کردند و هیچ توجهی به مورچه های دیگر از گونه ها و خانواده های متفاوت نداشتند.

بر اساس گزارش تلگراف، محققان دانشگاه های پاریس نورد و ماونت هالیوک با مشاهده این نتایج دریافتند که مورچه های یک خانواده می توانند از یکدیگر تقاضای کمک کنند که این تقاضا به احتمال زیاد با کمک سیگنالهای شیمیایی که انواع مختلف آن به خانواده ها و گروه های مختلف تعلق دارند به مورچه های دیگر ارسال می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha