معاون غذا و داروی وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: ضروری است که داروی آنژی پارس با اختصاص سه هزار و 200 میلیارد ریالی یارانه داروهای بیماران خاص، تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر داروی آنژی پارس برای درمان زخم پای دیابتی در کشور تولید می‌شود و بسیاری از بیماران به دلیل گران بودن این دارو توان خرید و استفاده از آن را ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بهای این دارو دو میلیون و 500 هزار ریال است، افزود: بیمه باید حدود 70 درصد قیمت این دارو را پرداخت کند تا بیماران نیازمندی که توان مالی زیادی ندارند، بتوانند از خدمات بیمه برای دریافت این دارو بهره‌مند شوند.

دیناروند یارانه داروی بیماران خاص را در سال گذشته دو هزار 240میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: با افزایش یارانه دارو در سال جاری انتظار می‌رود سازمان‌های بیمه همکاری متقابلی را با وزارت بهداشت برای تحت پوشش قرار دادن داروی آنژی پارس داشته باشند.

به گفته وی، آنژی پارس طی تلاش و تحقیق 10 ساله محققان کشور با عصاره گیاهی برای درمان زخم پای دیابتی تولید شده و در حال حاضر بسیاری از این بیماران نیازمند دریافت این دارو هستند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیماری دیابت 300 هزار سال عمر مفید را در کشور از مردم می‌گیرد و ششمین بیماری مهم محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، حدود چهار میلیون فرد مبتلا به دیابت در کشور زندگی می‌کنند که حدود 50 درصد این افراد از بیماری خود به طور کامل اطلاع ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha