معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اعلام ارائه ندادن خوابگاه به دانشجویان جدید در دفترچه کنکور گفت: دانشگاه تعهدی برای ارائه خوابگاه ندارد اما تمام تلاش ما برای تامین خوابگاه برای کلیه دانشجویان دوره روزانه است.

دکتر محمد رئیس زاده در گفتگو با مهر افزود: سال گذشته به دلیل افزایش 10 درصدی ظرفیت کنکور در رشته های دکتری حرفه ای و الحاق دانشکده ایمنی و محیط زیست به دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با افزایش تقاضا برای خوابگاه مواجه شدیم که مشکلاتی را برای دانشگاه ایجاد کرد.

وی افزود: به منظور رفع مشکلات خوابگاهی مجبور به اجاره یک ساختمان جهت اسکان این گروه از دانشجویان شدیم و این در حالی بود که ظرفیت خوابگاهها به صورت عادی پر بود و برای نیمسال اول به سختی دانشجویان اسکان پیدا کردند.

رئیس زاده یادآور شد: ساختمانهایی که به منظور خوابگاه اجاره می شوند از شرایط استاندارد خوابگاهی برخوردار نیستند و از سوی دیگر دانشگاه نیز بودجه کافی و اعتبارات لازم را برای سال تحصیلی پیش رو در زمینه خوابگاهی در اختیار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شده است برای درج در دفترچه کنکور اعلام شود که دانشگاه برای تامین خوابگاه تعهدی نسبت به دانشجویان ندارد اما این موضوع به این معنی نیست که به دانشجویان خوابگاه نمی دهیم.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: ما به دانشجویان تعهدی نداریم اما در تلاش هستیم که 6 تا 7 ساختمان را برای دانشجویان در آستانه سال تحصیلی آماده کنیم تا دانشجویان دوره های روزانه برای اسکان با مشکل مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: با توجه به محدودیتهای مالی و ساختمانی تمام تلاش ما در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی این است که در صورت تامین شرایط مالی لازم خوابگاهها تامین شود و در غیر این صورت تعهدی را نپذیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha