رئیس پنل عفونت‌های بیمارستانی یازدهمین همایش عفونی کودکان، گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، شستن مکرر دست‌ها توسط پزشکان و کادر درمانی بیش از 50 درصد در کاهش عفونت های بیمارستانی موثر است.

سلامت نیوز: رئیس پنل عفونت‌های بیمارستانی یازدهمین همایش عفونی کودکان، گفت: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، شستن مکرر دست‌ها توسط پزشکان و کادر درمانی بیش از 50 درصد در کاهش عفونت های بیمارستانی موثر است.

به گزارش  سلاتمت نیوز به نقل از آنا، دکتر حسین معصومی اصل در آستانه برپایی یازدهمین همایش عفونی کودکان که از روز چهارشنبه در تهران آغاز به کار می‌کند با اعلام این خبر افزود: عفونت‌های بیمارستانی به عفونت‌هایی اطلاق می‌شود که بیمار پس از بستری شدن در بیمارستان به آن مبتلا می‌شود و از آنجا که این عفونت‌ها قابل پیشگیری هستند با رعایت موارد بهداشتی که ساده‌ترین آن شستن مکرر دست‌ها توسط پزشکان و کادر درمانی است، می‌توان ابتلا به این عفونت‌ها را به میزان چشمگیری کاهش داد.

وی با توجه به اینکه عفونت‌های بیمارستانی یکی از مشکلات نظام‌های بهداشتی در تمام کشورهای دنیاست که همه ساله تعداد زیادی از بیماران بستری در بیمارستان‌ها بدان مبتلا شده و موجب مرگ و میر آنان می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر چه آمار این عفونت‌ها در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، اما این میزان در هیچ کشوری صفر نبوده، بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) میزان عفونت‌های بیمارستانی در کشورهای توسعه یافته 6 تا 11درصد و در کشورهای در حال توسعه بیش از 25 درصد است.

رئیس پنل عفونت‌های بیمارستانی یازدهمین همایش عفونی کودکان، ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده در کشور، میزان عفونت‌های بیمارستانی بین 10 تا 12 درصد برآورد شده است.

معصومی اصل، تصریح کرد: در 10 سال گذشته، نظام مراقبت عفونت‌های بیمارستانی در تمام بیمارستان‌ها برقرار شده و هم اینک کمیته‌های کنترل عفونت در تمام بیمارستان‌ها فعال است.وی گفت: در پنل عفونت‌های بیمارستانی که همزمان با یازدهمین همایش عفونی کودکان برپا می‌شود به موضوعاتی با عنوان آخرین وضعیت ابتلای بیماران به این عفونت‌ها در کشور که حاصل جمع آوری گزارش مراکز درمانی از سراسر کشور است، پرداخته می‌شود.

دکتر معصومی اصل اضافه کرد: چهار عفونت زخم جراحی، تنفسی، خونی و ادراری از اصلی‌ترین عفونت‌های بیمارستانی به شمار می‌روند که کنترل آنها علاوه بر کاهش ابتلا به مرگ و میر، باعث صرفه جویی در هزینه‌های بیمارستانی شده، رضایتمندی مردم را نیز به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: عفونت‌های بیمارستانی گوارشی مانند اسهال و عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های ادراری و خونی در کودکان شایع‌تر از بزرگسالان است.به گفته رئیس پنل عفونت‌های بیمارستانی یازدهمین همایش عفونی کودکان؛ کنترل عفونت‌های بیمارستانی، مستلزم شناسایی، ثبت، گزارش دهی و استفاده از اطلاعات نظام مراقبت در تصمیم سازی است.بر اساس گزارش آنا، یازدهمین همایش سالانه انجمن عفونی کودکان و هفتمین بزرگداشت دکتر سید احمد سیادتی 20 تا 22 آبان ماه امسال در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha